صدور کیفرخواست برای یک شرکت پیش‌فروش خودرو / کلاهبرداری بیش از ۷۹۷ میلیارد

دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای اعضای یک خانواده خبر داد که وعده پیش‌فروش خودرو و پرداخت سود، ۷۹۷ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، علی صالحی اظهار کرد: با ختم تحقیقات قضائی، کیفرخواست متهمان پرونده کثیرالشاکی مربوط به یکی از شرکت‌های پیش‌فروش خودرو که بالغ بر ۷۹۷ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال از مردم برای ثبت‌نام در حوزه پیش‌فروش خودرو کلاهبرداری کرده بودند، صادر شد.

وی افزود: متهمان پرونده دو نفر و اعضای یک خانواده (خواهر و برادر) هستند که بدون داشتن مجوز قانونی و در پوشش یک شرکت پیش‌فروش خودرو، با وعده تحویل خودرو یا پرداخت سود، اقدام به جذب مشتری و دریافت وجوه از افراد مختلف می‌کردند و با جلب اعتماد مشتریان و استفاده از مانورهای متقلبانه، مبالغ کلانی کلاهبرداری کرده‌اند.

دادستان تهران تصریح کرد: این پرونده ۹۰ شاکی دارد و میزان تحصیل وجوه نامشروع توسط متهمان مبلغ ۷۹۷ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال است.

صالحی ادامه داد: در کیفرخواست صادر شده با توجه به احراز اتهام کلاهبرداری، برای متهمان پرونده بر اساس قوانین و مقررات موجود و از جمله ماده یک قانون تشدید مجازات ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، درخواست مجازات شده است.

کد خبر 755039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.