رکورد بی‌سابقه عضویت در  صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد از عضویت ۱۵ هزار و ۲۳۴ نفر در دولت سیزدهم در استان طی سه سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سعید کرمی، امروز _یکشنبه سی‌ام اردیبهشت_ در نشست با اصحاب رسانه، با بیان اینکه هدف اول ایجاد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، عدالت اجتماعی است، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۶ تا ۱۴۰۰ تنها حدود ۲۳ هزار و ۲۱۳ از مردم استان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر عضو و بیمه بودند.

وی افزود: در دولت سیزدهم و با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۵ هزار و ۲۳۴ نفر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیمه شدند که این آمار از بدو تأسیس تاکنون بی‌سابقه بوده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد، گفت: زنان دارای سه فرزند و بیشتر در این استان، در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به صورت رایگان در این صندوق ثبت‌نام کردند و از مزایای آن بهره‌مند شدند.

وی تصریح کرد: بیمه زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند یا بیشتر که تاریخ تولد فرزند سومشان یکم فروردین سال ۹۶ به بعد باشد، به‌طور کامل رایگان است.

کرمی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود، استان به تناسب جمعیت رکورد خواهد زد و تعداد ثبت‌نامی به ۹ هزار نفر خواهد رسید، خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۶۶۴ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: در مجموع فرد باید سالانه در سطح کف سه میلیون و ۲۰۰ تومان و سطح آخر ۱۳ میلیون تومان پرداخت کند که سهم مشارکت دولت برای تمام سطوح ۷۰ درصد است و ۵ درصد حق سهم بیمه شده از بابت یک‌سال و مبلغ درآمد ماهانه مبنای وصول حق بیمه هم مدنظر خواهد بود.

کد خبر 755000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.