جهاد تبیین، تنها به سخنرانی محدود نمی‌شود

امام جمعه سمنان با تاکید بر اینکه «جهاد تبیین» تنها سخنرانی نیست، گفت: ایجاد ارتباط موثر و دوسویه با دانش‌آموزان در محافل ورزشی و تحصیلی یکی از راه‌های تحقق جهاد تبیین است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، امروز _یکشنبه سی‌ام اردیبهشت_ در نشست فعالان حوزه جهاد تبیین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان اظهار کرد: انجام مذاکرات و گفتگوهای علمی و تخصصی در باب روش‌های تحقق جهاد تبیین، امری الزامی و اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه نباید از ظرفیت‌های موجود برای تحقق اهداف جهاد تبیین صرف‌نظر کرد، افزود: باید به این سوال پاسخ دهیم که چگونه می‌توان از ظرفیت تجمعاتی همچون راهپیمایی اربعین و روز شهادت حضرت زهرا (س) یا برنامه‌های ورزش همگانی برای تولید سرمایه اجتماعی استفاده کرد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه تلاش گروه‌های فرهنگی و تبلیغی بانوان در جریان اغتشاشات سال ۱۴۰۱ و پس از آن شایسته تقدیر است، خاطرنشان کرد: بسیاری از اقداماتی که بانوان دغدغه‌مند در سال‌های اخیر دنبال کرده‌اند، نتیجه داده است، هرچند بعضی از آن‌ها شاید رسانه‌ای نشده باشد.

مطیعی با انتقاد از اقدامات نمایشی و شعاری در امر جهاد تبیین، تصریح کرد: هر کاری جنبه آمارسازی و نمایشی پیدا کند، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

وی با اشاره به مأموریت رهبر معظم انقلاب برای جذب جوانان به مراکز دینی، افزود: هرچند نشست و برخاست با جوانان و شنیدن نظرات آنان مفید است، اما تا زمانی که این تلاش‌ها به ارتباط سازنده تبدیل نشود، مؤثر نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان اظهار کرد: هدف‌گذاری نهایی درباره ارتباط با جوانان باید این باشد که نسل جوان و نوجوان را از فرهنگ غرب جدا کنیم و آنان را بر سر سفره دین خدا بنشانیم.

مطیعی با بیان اینکه تجمعات دینی و مذهبی باید به موج فرهنگی و اجتماعی برای تعالی جامعه منجر شود، خاطرنشان کرد: به‌عنوان مثال در روزهای گذشته برنامه‌های متنوعی برای بزرگداشت حکیم فردوسی در استان سمنان برگزار شد که در بعضی از آن‌ها حضور پیدا کرده‌ایم و البته بعضی به مسیرهای دیگری برده شد، اما این برنامه‌ها توانستند سرمایه اجتماعی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: در بسیاری از این برنامه‌ها افرادی با فرهنگ اسلامی ایرانی همراهی کردند که شاید حضور آن‌ها در مساجد یا محافل مذهبی کم‌رنگ باشد، اما وظیفه داریم تمام گروه‌ها را به نظام و انقلاب علاقه‌مند کنیم.

امام جمعه سمنان با تاکید بر اینکه «جهاد تبیین» فقط سخنرانی نیست، تصریح کرد: ایجاد ارتباط مؤثر و دوسویه با دانش‌آموزان در محافل ورزشی و تحصیلی یکی از راه‌های تحقق جهاد تبیین است.

مطیعی با اشاره به نحوه اثرگذاری فیلم‌های هالیوود بر افکار و اندیشه‌ها، افزود: هالیوود گاهی فیلم‌هایی را می‌سازد که هدف آن فقط در پنج دقیقه از فیلم یا کمتر به نمایش درمی‌آید.

کد خبر 754905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.