مجازات زندان باید بازدارندگی ایجاد کند/ پرونده‌های تحت قرار، مستمر تحت نظارت باشد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: هدف از مجازات حبس، ایجاد بازدارندگی است لذا باید با دقت و استمرار در نظارت مقام قضایی، این امر به بهترین وجه ممکن انجام پذیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، حجت الاسلام حسین طهماسبی در جلسه کاهش جمعیت کیفری استان یزد، اظهار کرد: فرایند ورود به زندان، بازداشت و مجازات حبس برای اکثر افراد و خانواده‌ها، دارای سختی بسیار و تألم‌های روحی دردناک است لذا باید در اعزام متهم به زندان و نیز استفاده از این مجازات و نظارت بر اجرای آن، دقت و اهتمام ویژه داشت.

وی تصریح کرد: تداوم حبس و بازداشت بی دلیل یک فرد ولو برای یک دقیقه هم روا نیست و از این رو دقت بر حسن اجرای مجازات، استمرار در نظارت بر قرارهای تأمین ضروری است.

این مقام قضائی، اظهار داشت: مجازات حبس شاید برای تعداد معدودی مجرم حرفه‌ای، عادی باشد اما برای اکثر افراد مرتبط با دستگاه قضائی دارای صعوبت و سختی‌های بسیار است که این امر در صورت تدبیر و استفاده مدبرانه بازدارندگی آن را تضمین می‌کند.

وی با بیان اینکه، پرونده دارای زندانی برای قاضی، مثل بیمار بستری برای پزشک در بیمارستان است، گفت: مقام قضائی باید پرونده‌های دارای زندانی خویش را به طور مستمر مورد نظارت قرار دهد و با دقت عوامل مؤثر در تخفیف یا تشدید مجازات را لحاظ نماید.

رئیس کل دادگستری استان یزد، بر استفاده از نظام نیمه آزادی در چارچوب اهداف قانونگذار تأکید کرد و بیان داشت: نظام نیمه آزادی و استفاده از پایند الکترونیک مسیری است که بتوان با بهترین شکل ممکن و کمترین هزینه، مجرم را تحت کنترل و اصلاح قرار داد.

شایان ذکر است در این نشست تعدادی از مقام‌های قضائی به بیان دیدگاه‌ها و طرح مشکلات حوزه زندان پرداختند.

کد خبر 754285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.