شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آفرین باید دیده شوند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در وزارت علوم وظیفه داریم تلاش کنیم شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آفرین دیده شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدعلی زلفی‌گل عصر امروز_ پنج‌شنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت_ در مراسم اختتامیه جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی که به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: اقدام شرکت علمی تحقیقاتی اصفهان که تلاش کرده از طریق بورس و فرا بورس منابع مالی مناسب توسعه فناوری و محصولات دانش بنیان فراهم شود، اتفاق مثبتی است که این اقدام در راستای تحقق شعار سال خواهد بود.

وی افزود: در جریان برگزاری جشنواره شیخ بهایی، از طرح‌های کارآفرینی و سرمایه گذاری و ایده‌هایی که در مقیاس کوچک تولید شده و توانمندی‌ها ارائه شده بود، بازدید کردیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در وزارت علوم وظیفه داریم تلاش کنیم شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آفرین دیده شوند و رونق تولید از طریق فن آفرینی، تلاش برای دیده شدن فن آفران و تلاش‌های آنها باشد و در حد مقدور برای این افراد بازاریابی شود.

وی ادامه داد: ما در وزارت علوم سامانه جریان اقتصادی نوین را طراحی کردیم و از شرکت‌های دانش بنیان درخواست کردیم طرح‌های خود را بارگذاری کنند تا در معرض دید قرار بگیرد.

زلفی‌گل تاکید کرد: توافقی با وزارت صنعت صورت گرفته است تا محصولات فن آفرینان که در سامانه جان بارگذاری می‌شود به سامانه واردات کشور متصل شود که اگر ما وارداتی داریم که مشابه آن در داخل تولید می‌شود دیگر وارد نشود.

کد خبر 754228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.