دستگاه‌های حاکمیتی باید در اجرای طرح «نور» پیش‌قدم باشند

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اجرای طرح «نور» توسط فراجا، گفت: تمام دستگاه‌ها به‌ویژه دستگاه‌های فرهنگی نظیر رسانه ملی و نیز دستگاه قضائی باید با فراجا در اجرای طرح نور همکاری و هماهنگی داشته باشند..

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت_ در نشست مشترک با رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان سمنان و دادستان نظامی این استان با اشاره به اهمیت توجه به پیشگیری از وقوع جرم در مباحث قضائی اظهار کرد: در بسیاری از موارد هزینه پیشگیری کمتر از درمان است که یکی از آنها بخش قضائی است.

وی با اشاره به اجرای طرح «نور» توسط فراجا، افزود: تمام دستگاه‌ها به‌ویژه دستگاه‌های فرهنگی نظیر رسانه ملی و نیز دستگاه قضائی باید با فراجا در اجرای طرح نور همکاری و هماهنگی داشته باشند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه سازمان‌ها و نهادهای دولتی باید اجرای «طرح نور» را از خودشان شروع کنند، خاطرنشان کرد: کوچک‌ترین گروه‌های اجتماعی و کاری در دستگاه‌های حاکمیتی باید طرح نور را عملیاتی کنند، زیرا این افراد بخشی از یک جامعه محسوب می‌شوند.

مطیعی با اشاره به طراحی گسترده دشمن برای تضعیف هویت اسلامی و ایرانی جوانان، تصریح کرد: دشمن می‌داند عفاف و حجاب در استحکام جامعه اسلامی نقش اساسی را دارد، از این رو تلاش می‌کند این محور را هدف قرار دهد.

وی با هشدار به مسئولان در خصوص تهاجم فرهنگی گسترده دشمنان، ادامه داد: اینکه گاهی گفته می‌شود مگر یک تار موی دختران چه اهمیتی دارد که برای آن اینقدر حساسیت نشان می‌دهید یک مغالطه است، زیرا دشمن در این حد متوقف نمی‌ماند و متأسفانه مصادیق آن‌را نیز مشاهده می‌کنید.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه دشمنان در این عرصه با برنامه وارد شده‌اند و ما نیز باید با برنامه و راهبرد حرکت کنیم، گفت: بالغ بر ۳۲ دستگاه در امر عفاف و حجاب مسئولیت دارند که «فراجا» فقط یکی از آنها است، از این رو سایر نهادها و دستگاه‌ها نیز باید وظیفه خود را انجام دهند.

مطیعی، طرح نور را فرصتی تاریخی برای صیانت از جایگاه عفاف و حجاب در جامعه دانست و اظهار کرد: بی‌حجابی هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است، از این رو مقطع فعلی باید به‌طور ویژه مورد توجه دستگاه‌های مختلف قرار داشته باشد.

امام جمعه سمنان با تاکید بر اهمیت ایجاد «گفتمان اقناعی» در موضوع عفاف و حجاب، تصریح کرد: باید گروه‌های مختلف مردم به‌ویژه نسل جوان را نسبت به طراحی‌های پشت صحنه دشمنان در این مساله آگاه کرد.

وی با اشاره به حساسیت امر قضاوت گفت: قضاوت امری ظریف، خطیر و مهم است، از این رو قضات باید در صدور احکام، خداوند متعال و نیز وجدان خود را در نظر بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطرنشان کرد: باید این شجاعت در میان قضات وجود داشته باشد که اگر حکمی به هر دلیل به اشتباه صادر شد آن‌را به نحوی جبران کنند و رأی خود را پس بگیرند، زیرا این کار یکی از مصادیق کامل تقوا، حرّیت و رعایت عدالت است.

مطیعی اظهار کرد: اگر تمام افراد به وظیفه خود به درستی عمل کنند، هم در آخرت از آن بهره‌مند خواهند شد و هم رضایت مردم را جلب خواهند کرد.

کد خبر 754112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.