آغاز جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویی در دانشگاه کردستان

مرحله نهایی سی‌وهشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم از صبح امروز پنجشنبه به میزبانی دانشگاه کردستان آغاز شد.

محمدجواد حسینی صدر، دبیر اجرایی مرحله نهایی سی‌وهشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم در حاشیه این مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویی با شرکت ۴۰۰ نفر از قرآنیان دانشگاه‌های سراسر کشور طی امروز و فردا (روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت‌) به میزبانی دانشگاه کردستان در شهر سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات در ۹ بخش و ۴۴ رشته برگزار می‌شود که در آئین اختتامیه از برگزیدگان تجلیل به عمل خواهد آمد.

دبیر اجرایی مرحله نهایی سی و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم خاطرنشان کرد: در این مرحله شرکت‌کنندگان بخش آوایی در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل قرآن، دعاخوانی، مداحی، اذان (بخش آقایان)، تواشیح (بخش آقایان) حفظ کل، حفظ ۲۰ جز، حفظ ۱۰ جز و حفظ پنج جز قرآن کریم در دو گروه بانوان و آقایان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

حسینی‌صدر ادامه داد: آزمون بخش کتبی این جشنواره امروز پنجشنبه در رشته‌های پرسمان معارفی، تفسیر و ترجمه قرآن کریم، احکام، نماز، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه، سیره معصومین، سبک زندگی ایرانی اسلامی، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، حفظ و مفاهیم احادیث معصومین، حفظ فرازهای نهج‌البلاغه و حفظ فرازهای صحیفه سجادیه با حضور ۱۳۲ نفر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مسابقات رشته‌های قرائت تحقیق امروز عصر برگزار می‌شود و رشته‌های قرائت ترتیل و حفظ کل نیز فردا جمعه برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی مرحله نهایی سی و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: رقابت در بخش‌های ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری در یک مرحله و به صورت ارسال اثر بوده است که آثار ارسالی شرکت‌کنندگان در این بخش‌ها پیش از این و از طریق داوری آثار ارسال شده و در دبیرخانه مورد ارزیابی قرار گرفته و نفرات برتر رشته‌های مختلف برای تجلیل در مراسم اختتامیه معرفی شده‌اند.

به گزارش ایمنا، قرار است مراسم اختتامیه این جشنواره ساعت ۲۱ جمعه‌شب (بیست‌وهشتم اردیبهشت) با حضور مدیران فرهنگی وزارت علوم و مقامات استانی و به منظور تجلیل از برگزیدگان برگزار شود.

کد خبر 754097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.