ضرورت راه‌اندازی اتاق وضعیت و رصد جمعیت استان

استاندار کرمانشاه، از ضرورت راه‌اندازی اتاق وضعیت و رصد جمعیت استان در اداره ورزش و جوانان طی روزهای آتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _ چهارشنبه بیست‌وششم اردیبهشت _ در نشست ستاد ازدواج دانشجویی استان که با حضور مدیران فرهنگی و دانشگاه‌های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: خانواده، جمعیت و جوانی جمعیت یک موضوع بسیار فراگیر و مهم است که ازدواج‌های دانشجویی هم بخشی مهمی از این حوزه محسوب می‌شود.

وی بر نقش قرارگاهی ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان تأکید کرد و گفت: این ستاد برای تقویت بنیان خانواده، افزایش ازداوج‌های دانشجویی و فرزندآوری، باید به برنامه‌ریزی منسجم و عملیاتی در این حوزه بپردازد، زیرا هرگونه بی توجهی به امر جوانی جمعیت ممکن است تهدیدات و آسیب‌های بسیار جدی برای آینده کشور و استان کرمانشاه در پی داشته باشد.

استاندار کرمانشاه افزود: در این حوزه باید با فرهنگ‌سازی مناسب و هدفمند و مداوم، نوع نگاه و سبک زندگی جامعه کرمانشاهی را در مسیر تقویت ازدواج و داشتن فرزند بیشتر، تقویت کنیم.

وی کاهش نرخ رشد جمعیت را محدود به دلایل اقتصادی ندانست و گفت: در برخی از جوامع با وجود تنگناهای اقتصادی و رفاهی، میزان ازدواج و فرزندآوری بسیار بیشتر است و این امر نشان دهنده ضرورت توجه به فرهنگ‌سازی مناسب توسط مجموعه‌هایی مانند صدا و سیما، جامعه دانشگاهی و حوزه‌های علمیه است؛ هرچند همزمان تقویت وضعیت اقتصادی هم یک ضرورت است.

صحرایی از ضرورت راه‌اندازی اتاق وضعیت و رصد جمعیت استان در اداره ورزش و جوانان طی روزهای آتی خبر داد و گفت: به کمک این اتاق می‌توان آخرین وضعیت جمعیتی استان، تعداد ازدواج‌ها و میزان فرزندآوری را به صورت روزانه رصد کرد و بر مبنای این اطلاعات به تحلیل و برنامه‌ریزی مناسب پرداخت.

وی همچنین بر گسترش جشن‌های ازدواج دانشجویی تأکید کرد و گفت: باید یک برنامه و تقویم منظم سالیانه از طرف دستگاه‌های مرتبط برای برگزاری جشن‌های دانشجویی، روستایی و عشایری، کارگری و خانواده‌های تحت پوشش تدوین شود.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: گسترش این سبک از ازدواج ساده و آگاهانه نیازمند فرهنگ‌سازی از سوی صدا و سیما است.

کد خبر 753979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.