حمایت قاطعانه وزارت صمت از فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های داخلی و خارجی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صمت قاطعانه از هرگونه فعالیت و تعامل اقتصادی بین شرکت‌های داخلی و خارجی حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، عباس علی‌آبادی در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه رویداد همتایابی اقتصاد دریامحور ایران در قشم که با حضور سفیران ۱۲ کشور، استاندار هرمزگان، محمد آشوری نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از فعالان حوزه‌ی اقتصادی و مدیران استانی برگزار شد، اظهار کرد: امروز از پروژه‌های صنعتی زیادی را بازدید کردیم که تعدادی از آنها افتتاح و کلنگ‌زنی شد که طرح‌های بسیار خوبی است و به‌زودی نتیجه آن را خواهیم دید.

وی با اشاره به ناوگان حمل‌ونقل دریایی و شناورها افزود: در زمینه تولید شناورهای دریایی با توجه به اینکه ناوگان دریایی مقداری فرسوده شده است و باید احیا شود که برای رسیدگی به این موضوع باید فرصت خوبی برای سازندگان و صنعتگران داخلی فراهم شود که وزارت صمت قاطعانه از تولیدکنندگان حمایت می‌کند و در جهت همکاری بین شرکت‌های داخلی و خارجی تلاش بیشتری می‌کند تا سرمایه‌گذاران در این زمینه با اطمینان بیشتری وارد شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پروژه ساخت رینگ و جکت گفت: در زمینه پروژه ساخت ریگ، جکت و جکاپ برنامه‌هایی خوبی در دست اجرا داریم که در آینده نه چندان دور اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

حمایت قاطعانه وزارت صمت از فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های داخلی و خارجی

علی‌آبادی در راستای سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد دریاپایه اظهار داشت: دریا از جمله اصلی‌ترین پتانسیل‌های ماست و رهبر انقلاب بر آن تاکید ویژه‌ای دارند و دولت هم عزم خود را جم کرده است تا بتواند این را محقق سازد.

وزیر صمت ادامه داد: در سه بخش فعالیت اساسی خواهیم کرد و اول در زمینه پیشران‌های دریایی وزارت صمت برنامه‌ریزی جامعی دارد و امروز تأمین شناورهای دریایی در داخل کشور کاملاً بومی و قابل اتکا است.

وی گفت: امروز به لحاظ دانشی به این ظرفیت‌ها کاملاً نائل شدیم و نمونه‌هایی را ساختیم و نتیجه گرفتیم و الان به دنبال این هستیم که این محصولات را با قیمت مناسب اقتصادی به صورت صنعتی با کیفیتی کاملاً رقابتی به مراتب بهتر از نمونه‌های خارجی، به مردم ارائه دهیم.

وزیر صمت در حاشیه افتتاحیه و بازدید از نخستین نمایشگاه رویداد بین‌المللی همتایابی اقتصاد دریامحور در قشم به خبرنگاران گفت: صنایع بسیاری را بازدید کردم و تعدادی هم افتتاح یا کلنگ‌زنی شد که امیدوارم در سفر بعدی برای افتتاح آماده شوند و خیلی زود به نتیجه خواهند رسید، زیرا طرح‌های خوبی هستند.

علی‌بادی با اشاره به ساخت ورق‌های مورد نیاز صنایع دریایی که کلنگ کارخانه آن زده شد، عنوان کرد: برای ساخت ورق‌های مورد نیاز صنایع دریایی یک کارخانه کلنگ‌زنی شد که نتیجه بسیار خوبی برای صنایع دریایی خواهد داشت.

وزیر صمت، استان هرمزگان را یکی از استان‌های مهم نوار ساحلی دانست و یادآور شد: همه سواحل کشور برای وزارت صمت مهم هست، اما استان هرمزگان از اهمیت بالایی دارد زیرا بسیاری از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های صنعتی در این استان شکل گرفته است و در تدارک توسعه آن هستیم.

حمایت قاطعانه وزارت صمت از فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های داخلی و خارجی

کد خبر 753728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.