الحاق بیش از ۵۰‌ هکتار از اراضی ملی به شهرستان نایین

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نائین گفت: در راستای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن، بیش از ۵۰ هکتار به شهرهای نایین، بافران و انارک الحاق شد و این خبر خوش مسکن برای اهالی شهرستان نایین است.

مهدی علمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: پس از پیگیری و تلاش‌های چندین ماهه مجموعه فرمانداری شهرستان و همراهی ویژه اداره راه و شهرسازی و با موافقت معاون امور عمرانی استانداری اصفهان و مدیرکل راه و شهرسازی، حدود ۱۰/۸ هکتار از اراضی ملی به شهر بافران، ۱۰ هکتار به شهر انارک و ۳۰ هکتار به شهر نائین الحاق شد.

وی ادامه داد: موضوع الحاق ۳۰ هکتار اراضی به شهر نائین در شهرک قائمیه جنب بلوار محله زندوان به طوری که شهرک مسکونی قائمیه را به محله زندوان متصل کند در جلسه گروه کاری تلفیق زیربنایی استان اصفهان مطرح و الحاق اراضی مذکور موافقت شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نائین افزود: به زودی موضوع در کارگروه امور زیربنایی استان اصفهان با ریاست استاندار مطرح خواهد شد و ضمن موافقت، موضوع در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب و پس از آن ابلاغ می‌شود که امید است در نیمه اول سال ۱۴۰۳ این مهم انجام پذیرد.

علمی با اشاره روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در بافران گفت: موضوع الحاق بیش از ۱۰ هکتار از اراضی ملی به شهر بافران خبر بسیار خوب برای اهالی این شهر بود به این دلیل که حدود ۳۰۰ متقاضی که پیش از این به دلیل کمبود واحدها در صف متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهر نائین بودند، اکنون در صورت تمایل می‌توانند درخواست خود را از نائین به شهر بافران تغییر دهند.

وی افزود: با الحاق بیش از ۱۰ هکتار اراضی به شهر بافران، واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در این شهر به صورت ویلایی به متقاضیان عرضه خواهد شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نائین ادامه داد: اکنون ۴۹ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهر بافران در حال ساخت است که با الحاق ۱۰/۸ هکتار از اراضی ملی این واحدها به حداقل ۳۵۰ پلاک واحد ویلایی افزایش پیدا می‌کند که اگر حدود ۳۰۰ متقاضی بافرانی که در شهر نائین ثبت نام کرده‌اند تمایل به بازگشت داشته باشند، بازهم ظرفیت درخواست در این شهر وجود دارد.

علمی با اشاره به روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در شهر انارک گفت: در روزهای اخیر مرحله سوم قرعه کشی واحدهای ویلایی طرح نهضت ملی مسکن شهر انارک برگزار شد که از نکات قابل توجه این قرعه‌کشی، درخواست انتقال و حضور چند متقاضی انارکی از شهر بهارستان اصفهان بود.

وی ادامه داد: متقاضیان به دلایلی همچون ویلایی بودن نهضت ملی مسکن در شهر انارک و همچنین طولانی شدن واگذاری به دلیل کمبود زمین در بهارستان تصمیم گرفتند که به سمت واحدهای ویلایی انارک روی بیاورند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نائین افزود: با توجه به الحاق انجام شده در شهر انارک زمین برای واگذاری موجود بوده و به دلایلی همچون احراز هویت متقاضیان ثبت نام شده، پرداخت هزینه آماده‌سازی توسط متقاضیان تأیید شده و همچنین درخواست انتقال متقاضیان از شهرهای دیگر با توجه به داشتن شرایط و احراز سکونت و درخواست‌ها، مرحله سوم قرعه‌کشی انجام شد.

علمی خاطرنشان کرد: این نوید به متقاضیان جوانی جمعیت و خانواده‌های دارای چهار فرزند شهرستان نائین داده می‌شود که در هفته جاری و به مناسبت دهه کرامت، قرعه کشی تخصیص زمین ویلایی رایگان به آن‌ها برگزار خواهد شد.

کد خبر 753570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.