۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
افزایش همکاری پلیسی ایران و ویتنام

ایران و ویتنام در زمینه همکاری‌های جامع انتظامی تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران که به ویتنام سفر کرده است، با ژنرال تولام، وزیر امنیت عمومی ویتنام دیدار و گفت‌وگو کرد و در جریان آن طرفین تفاهم‌نامه همکاری‌های جامع انتظامی را به امضا رساندند.

وزیر امنیت عمومی ویتنام در این مراسم بر توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه و چندجانبه به ویژه در زمینه همکاری‌های جامع پلیسی میان ایران و ویتنام تاکید کرد، ژنرال تولام روابط دوستانه توأم با احترام دو کشور را موجب گسترش و تقویت همکاری‌های دوجانبه دانست و پیشرفت‌های ایران را در حوزه‌های دفاعی، نظامی، علمی و صنعتی و همچنین مقاومت، پایداری و خوداتکایی کشورمان با وجود تحریم‌های ظالمانه تحسین کرد.

راه‌های تعمیق و تقویت همکاری‌های انتظامی از قبیل تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه مبارزه با جرایم سازمان یافته، تروریسم، جرایم سایبری، تولید و قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان، پول‌شویی، قاچاق سلاح و مهمات، جعل اسناد و مهاجرت غیرقانونی از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

سردار رادان در این سفر از مرکز ملی آموزش مبارزه با تروریسم، مرکز ملی پایگاه داده‌های شهروندان و اداره امنیت سایبری و مبارزه با جرایم فناوری‌های پیشرفته ویتنام نیز بازدید می‌کند و در این سفر قرار است با فام مین چین، نخست وزیر ویتنام نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

پیش از این نشست فرمانده فراجا و هیئت همراه از آرامگاه هوشی مین بازدید کردند.

کد خبر 753563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.