۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
تکذیب فروش اراضی خلعت‌پوشان تبریز

معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز گفت: هیچ نوع فروش زمین در منطقه خلعت‌پوشان انجام نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، صمد حسینی صبح امروز _سه شنبه بیست و پنجم اردیبهشت_ اظهار کرد: زمین‌های مسکن دانشگاهیان دانشگاه تبریز طرح مصوب ندارند و این دانشگاه نیز همچون دانشگاه‌های دیگر برای تأمین مسکن دانشگاهیان اقدام کرده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ نوع فروش زمین در منطقه یاد شده که از سوی عده‌ای مطرح می‌شود وجود ندارد، افزود: تهاتر در نظر گرفته شده از طریق مراجع قانونی و وفق تفاهم نامه بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مسکن و شهرسازی به انجام می‌رسد.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز با رد شبهات مطرح شده در روزهای اخیر خاطرنشان کرد: زمین‌های مسکن دانشگاهیان دانشگاه تبریز کاربری آموزش عالی دارد.

حسینی تصریح کرد: دانشگاه‌ها و ادارات کل راه و شهرسازی مکلف شده‌اند تا از بین زمین‌هایی که در آن‌ها طرح مصوب وجود ندارد، به تشخیص وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشخص و با مساعدت ادارات کل راه و شهرسازی انتقال سند و سایر کارهای قانونی انجام شود.

وی گفت: در راستای این قانون که از سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی است، دانشگاه تبریز نیز مانند دانشگاه‌های دیگر برای تأمین مسکن دانشگاهیان و نخبگان، اقدام و زمین‌هایی که طرح مصوب ندارد، اقدام خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، موضوع تغییر کاربری اراضی ۳۴ هکتاری خلعت‌پوشان در روزهای گذشته بازتاب وسیعی در محافل عمومی، تخصصی و فضای مجازی داشته است و برخی از صاحب نظران معتقدند هر گونه ایجاد تغییرات در این اراضی به ضرر منافع و مصالح عمومی بوده و منجر به تخریب محیط زیست و از بین رفتن خاک می‌شود.

کد خبر 753550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.