طرح پخت نان با آرد کامل در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: طرح پخت نان با آرد کامل در استان اجرا می‌شود و مشوق‌هایی هم برای این موضوع لحاظ شده است .

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، مهدی جعفری، امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت_ در کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان اظهار کرد: سلامت مردم و حرکت به این سمت برای ما بسیار مهم است و این کارگروه در همین راستا برگزار شد.

وی افزود: میزان سبوس‌گیری از گندم برای تولید نان آرد کامل باید شش درصد باشد تا سبوس آنچنان زیادی از آن گرفته نشود که این آرد از بالاترین ارزش تغذیه‌ای برخوردار باشد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با تأکید بر خواص نان کامل برای سلامتی انسان بیان کرد: با توجه به ارزش غذایی فراوانی که سبوس گندم دارد به دنبال آن هستیم که آرد را به میزان کمتری سبوس‌گیری کنیم تا ارزش غذایی نانی که در سفره مردم قرار می‌گیرد، بیشتر شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس اجرای طرح پخت نان با آرد کامل در استان در دستور کار قرار گرفته است و برای کارخانجات آرد و نانوایی‌های که در این طرح همراهی کنند، مشوق‌هایی در حوزه قیمت نان و سهمیه آرد در نظر گرفته خواهد شد.

جعفری عنوان کرد: به هر شهرستانی سهمیه‌ای اختصاص داده می‌شود که هر کسی بر اساس اولویت برای مشارکت در اجرای این طرح اعلام تمایل کند تا نسبت به قرار دادن او در لیست و اعمال مشوق‌ها اقدام کنیم.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی برای استفاده مردم از نان کامل، تصریح کرد: هرچه سبوس کمتری از آرد گرفته شد، رنگ آن تیره‌تر می‌شود، اما نباید رنگ آرد را دلیل بر کیفیت پایین آن پنداشت.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی تأکید کرد: باید این فرهنگ اشتباه در بین مردم اصلاح شود و این باور را در جامعه ایجاد کنیم که نان سبوس‌دار اگرچه رنگ تیره‌تری دارد اما از ارزش غذایی بسیار بالاتری برخوردار است.

کد خبر 753543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.