شناسایی ۸۷۴ هزار بازمانده از تحصیل با کد ملی

جانشین وزیر کشور از شناسایی ۸۷۴ هزار بازمانده از تحصیل با کد ملی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، علی آقامحمدی، جانشین وزیر کشور در آئین اختتامیه اولین جشنواره ملی معلمان جهادی سراسر کشور با بیان اینکه در موقعیت‌های جهادی باید فرصت‌ها را غنیمت بدانیم، اظهار کرد: اکنون در مناطق محروم هم برای دانش آموزان کلاس کنکور برگزار می‌شود و در قرارگاه جهادی، ۸۷۴ هزار بازمانده از تحصیل با کد ملی شناسایی شده‌اند که امکان بازگشت به چرخه تحصیل آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه نسل امروز آماده جهاد است، افزود: هیچ نسلی مانند این دهه برای کشور و مدرسه فعالیت نمی‌کند، بنابراین باید از این نیروها برای امور جهادی بهره‌مند شد.

حمیدرضا خان محمدی، رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس نیز در این مراسم با تبریک دهه کرامت، با بیان اینکه اولین جشنواره ملی معلمان جهادی سراسر کشور برگزار شده است، اظهار کرد: دو کلمه در کنار هم قرار گرفته با عنوان معلم جهادی؛ گزاره ارزشمندی که در بند هفت سند تحول به آن اشاره شده و نمونه این گزاره‌ها را در معلم جهادی می‌توانیم جست‌وجو کنیم.

وی با بیان اینکه معلم هدایت کننده، مربی، اسوه، امین و بصیر در فرآیند تعلیم و تربیت است، افزود: اولین ویژگی معلم بودن این است که هیچکس نمی‌تواند با معلم رقابت کند.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: شهدا در این راستا به جهاد توجه داشته‌اند و رویکرد تربیتی شهید سلیمانی از ابتدایی تا حضور در سوریه رویکرد جهادی بوده است‌.

خان محمدی با بیان اینکه کار معلم خود جهاد است، ادامه داد: معلمی شغل انبیا است، جمعیت یک میلیون نفری معلمان، ۱۶ میلیون دانش‌آموز را مخاطب دارد و همه معلمان جهادی هستند.

وی با بیان اینکه راهبردی‌ترین سلاح‌ها موشک نیست، بلکه دشمن است، گفت: تلاشی جهادی است که دشمن را از پا درآورد، زیرا دشمن مغز دانش آموزان را با خانواده هدف می‌گیرد، بنابراین می‌سازیم تا ساخته شود.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه بن‌بست‌ها با کار جهادی باز می‌شود، تصریح کرد: این کار در مدرسه محقق می‌شود؛ هر تلاشی جهاد نیست و باید بدانیم دشمن چه چیزی را هدف قرار داده است، دشمن پاکدامنی، چابکی و حجاب دانش آموزان را هدف قرار داده است.

کد خبر 753488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.