فردوسی نجات‌بخش زبان فارسی و پیونددهنده تمدن‌ها است

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک با بیان اینکه فردوسی نجات‌بخش زبان فارسی و پیوند دهنده تمدن‌هاست گفت:شاهنامه از نظر حفظ روایات کهن ملی و نگهبانی زبان فارسی دری، گرانبهاترین متن تاریخ زبان فارسی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، داوود قربانی عصر امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت_ در یکصد و سی و هفتمین جلسه صحن علنی شورا اسلامی شهر اراک اظهار کرد: نقش و جایگاه رفیع فردوسی در زنده ماندن زبان فارسی بر کسی پوشیده نیست و از این منظر فارسی‌زبانان دنیا مدیون زحمات و رنج‌های این شاعر شهیر هستند.

وی افزود: فردوسی شاعری گران سنگ است که آوازه او مرزها را درنوردیده و شاهنامه او بر تارک ایران زمین و ادبیات حماسی جهان می‌درخشد.

رئیس شورای اسلامی کلان شهر اراک با بیان اینکه فردوسی نجات‌بخش زبان فارسی و پیوند دهنده تمدن‌هاست گفت: شاهنامه از نظر حفظ روایات کهن ملی و نگهبانی زبان فارسی دری، گران‌بهاترین متن تاریخ زبان فارسی است.

قربانی با تبریک پنج ذی‌القعده افزود: پنجم ذی‌القعده و پنجمین روز از دهه کرامت با عنوان «امامزادگان؛ ذخایر معنوی جامعه» در تقویم رسمی کشور به عنوان روز بزرگداشت و تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: تکریم و بزرگداشت امامزادگان به مثابه تعظیم شعائر الهی و تجلیل از پیامبر مکرم و عترت پاکش خواهد بود که آثار و برکات آن پیش از هر چیز به جامعه اسلامی نازل می‌شود.

به گزارش ایمنا در این جلسه، پیشنهاد کمیسیون برنامه بودجه در خصوص موافقت با درخواست لایحه شهرداری در مورد صدور مجوز حفاری ۱۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری مخابرات در سال ۱۴۰۳ در شهر اراک و پیشنهاد ترمیم و لکه‌گیری و زیرسازی آسفالت نوار حفاری به عرض ۱۰ سانتی‌متر توسط شرکت مخابرات انجام و شرکت مزبور هزینه صدور مجوز حفاری بر اساس تعرفه الزامات اجازه عبور زمینی نصب فیبر نوری مطابق نرخ قرارداد با شرکت ایرانسل با اعمال افزایش نرخ تورم سال ۱۴۰۲ با ۱۱ رأی موافق تصویب شد.

در این جلسه به پیشنهاد کمیسیون برنامه بودجه در خصوص موافقت با درخواست صدور مجوز پرداخت بهای هزینه پشتیبانی سامانه حمل و نقل از یک درصد بهای خدمات هزینه سفر مسافربرهای اینترنتی و پرداخت پنج درصد از یک درصد از مجموع هزینه سفر مسافربرهای اینترنتی بابت هزینه‌های مربوط به پشتیبانی از سامانه سفر به اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری با ۱۱ رأی موافق تصویب شد.

همچنین در پایان به پیشنهاد کمیسیون املاک در خصوص خرید و تملک پلاک ثبتی در خیابان جهرم با ۱۱ رأی موافق به تصویب رسید.

کد خبر 753339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.