طراحی تونل امام موسی صدر تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از پایان طراحی پروژه ساخت پل امام موسی صدر تا یک ماه آینده خبر داد.

عباس حلوایی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: پروژه روگذر حافظ به ریل، جزو اولویت‌های معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری قم بود که با بودجه ۱۱۲ میلیارد تومانی به مرحله انعقاد قرارداد رسید.

وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه موجب اتصال بین مناطق ۳ و ۶ خواهد شد، افزود: با اجرای این پروژه محور ۲۵ کیلومتری ترافیکی فردوسی تکمیل خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه محور فردوسی پس از گذشت از منطقه ۲، محور یادگار امام و بلوار کشاورز به منطقه ۶ و شهرک بعثت می‌رسد، ادامه داد: با احداث پل حافظ این محور به منطقه ۳ و بعد میدان شهید زین‌الدین متصل خواهد شد.

حلوایی‌زاده گفت: قرارداد این پروژه از شورای اسلامی شهر و فرمانداری اخذ شد و مراحل تحویل زمین برای کلنگ‌زنی در حال طی شدن است.

وی ادامه داد: پروژه ساخت تقاطع شهید کیوان‌فر پروژه دیگر معاونت فنی و عمرانی شهرداری قم است که چالش‌های خاص خودش را دارد اما برآوردهای این پروژه نیز انجام شده و امید است با رفع تملک و تعارضات سنگین که در بحث فاضلاب دارد بتوان این پروژه قطعی را عملیاتی کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در خصوص ساخت تقاطع غیر همسطح سپاه تصریح کرد: تا ۲۰ روز دیگر طراحی این پروژه در منطقه ۴ به اتمام می‌رسد.

وی گفت: در این طراحی یک رمپ چرخشی و چپ گرد از سطح منفی یک از سمت عمار غرب به سمت جمهوری جنوب و و از سطح مثبت یک از سمت شهید اخلاقی غرب به سمت عمار شرق قرار گرفته است.

وی همچنین افزود: از جمله پروژه‌های شاخصی که در دستور کار قرار دارد ساخت تونل امام موسی صدر است که طراحی آن تا یک ماه دیگر به اتمام می‌رسد و می‌توان آن را به مناقصه گذاشت تا کار شروع شود.

کد خبر 753309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.