روند اجرای پروژه GNAF در کردستان مناسب نیست

مدیرکل پست کردستان گفت: روند کنونی اجرای پروژه جی نف (GNAF) در کردستان مناسب نیست در صورتی که برخی دیگر از استان‌های کشور تا مرز تحقق ۱۰۰ درصدی پیش رفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، محمد امیدی، امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت_ در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج که در مورد نام‌گذاری معابر و کوچه‌های این شهر برگزار شد، اظهار کرد: نام‌گذاری معابر، کوچه‌ها، خیابان‌ها و کدپستی در قالب پروژه ملی جی نف که یکی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است شکل می‌گیرد که یک تکلیف قانونی است.

وی با بیان اینکه اداره پست متولی نشانی در کشور است اما شهرداری و دهیاری‌ها رکن اصلی آدرس دهی و نام‌گذاری‌ها هستند، افزود: اگر نام‌گذاری‌ها به درستی صورت نگیرد مردم را دچار سردرگمی کرده و هزینه‌های زیادی را نیز به سیستم دولتی وارد می‌کند.

مدیرکل پست کردستان با تاکید بر لزوم اجرای پروژه جی نف برای تحقق دولت الکترونیک گفت: لازمه تحقق دولت الکترونیک در مبحث املاک قطعاً پروژه جی نف است و تا وقتی این مسئله پیاده‌سازی نشود بحث دولت هوشمند در بحث ملک عملاً اتفاق نمی‌افتد.

امیدی در ادامه به عدم ارائه اطلاعات نام‌گذاری شهرها و روستاها و کدپستی‌ها به اداره پست استان کردستان از سال ۱۳۹۸ اشاره کرد و ادامه داد: تمامی اطلاعات نام‌گذاری شهرها و روستاها و کدپستی‌ها با تغییرات صورت گرفته باید در اختیار پست قرار گیرد در حالی‌که از سال ۱۳۹۸ در اختیار پست استان قرار نگرفته است.

وی تصریح کرد: وضعیت کنونی روند پروژه اقتصاد مقاومتی جی نف در کردستان مناسب نیست در صورتی که برخی دیگر از استان‌های کشور تا مرز تحقق ۱۰۰ درصدی پیش رفته‌اند.

مدیرکل پست کردستان با اشاره به لزوم داشتن کد پستی برای سرشماری سراسری در سال ۱۴۰۵ گفت: با توجه به اینکه قرار است در سال ۱۴۰۵ سرشماری سراسری صورت بگیرد قطعاً یکی از الزامات آن داشتن کدپستی است.

امیدی در ادامه به اقدامات انجام شده در خصوص پروژه جی نف در استان کردستان اشاره و اضافه کرد: اقداماتی را در این راستا با همکاری شهرداری سنندج آغاز کرده‌ایم و آمادگی همکاری لازم را در این خصوص با مجموعه شورا و شهرداری داریم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه نام‌گذاری معابر و نصب تابلوها گفت: تعدادی از معابر نام‌گذاری نشده و یا نام‌گذاری شده اما تابلو آن‌ها نصب نشده است که باید هرچه سریع‌تر این مشکل رفع شود چون باعث ایجاد مشکلاتی شده است.

مدیرکل پست کردستان از امکان دریافت کدپستی به‌صورت الکترونیکی برای مردم استان کردستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر این امکان در استان فراهم شده که مردم بدون مراجعه حضوری به ادارات پست، به‌صورت الکترونیکی کدپستی خود را دریافت کنند و معطل نشوند.

به گزارش ایمنا، سرویس خدمات مکان محور (GNAF) جهت احراز نشانی اقامت مشتریان حقیقی و یا حقوقی، سازمان و شرکت‌ها ،جهت صحت‌سنجی و راستی آزمایی نشانی پستی (محل کار یا منزل) شهروندان در گردآوری اطلاعات هویت مکانی دقیق است.

کد خبر 753301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.