۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
رگبارهای بهاری در راه گلستان

آن طور که اداره هواشناسی استان گلستان خبر داده است، از بعد از ظهر امروز به تدریج آسمان گلستان ابری شده و در نواحی کوهستانی بارش پراکنده شروع می‌شود.

به گزارش خبرگزای ایمنا از گلستان، نعمت‌الله حاجی‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزش باد شدید شب گذشته در گلستان موجب قطعی موقتی برق در برخی نقاط استان و همچنین شکسته‌شدن تعدادی درخت شد اما خسارت جانی گزارش نشده است.

محمد کردجزی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی گلستان نیز در این ارتباط گفت: روز گذشته حداکثر وزش باد در گرگان به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید همچنین صبح امروز نیز ساکنان مراوه‌تپه شاهد وزش باد با سرعت ۱۱۶ کیلومتر بر ساعت بودند.

وی با بیان اینکه صبح امروز نیز وزش باد در استان گلستان ادامه پیدا کرد، افزود: میزان وزش باد در غالب نقاط استان به ۷۰ کیلومتر بر ساعت رسید، همچنین بیشترین وزش باد پس از مراوه‌تپه در بندرترکمن با ۸۶ کیلومتر بر ساعت و در گرگان ۷۹ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی گلستان تاکید کرد: گلستانی‌ها تا حوالی ظهر امروز وزش نسبتاً شدید باد را تجربه می‌کنند، همچنین از بعد از ظهر امروز به تدریج آسمان گلستان ابری شده و در نواحی کوهستانی بارش پراکنده شروع می‌شود.

به گفته وی برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه آسمان استان صاف تا قسمتی ابری و گاهی اوقات همراه با افزایش ابر خواهد بود و در ساعات بعد از ظهر سه روز آینده وقوع رگبارهای پراکنده محتمل است.

کردجزی یادآور شد: دیروز بیشترین دمای هوا در آق‌قلا ۴۱ درجه و در گرگان ۴۰ درجه گزارش شده و غالب نقاط استان دمای ۳۵ الی ۴۰ درجه را تجربه کردند.

به گفته معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی گلستان از روز شنبه نیز سامانه بارشی جدیدی وارد استان می‌شود و دمای هوای استان با کاهش قابل توجه به ۲۰ درجه می‌رسد.

کد خبر 753283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.