اجرای بیش از ۸۰ پنل خورشیدی از محل تسهیلات حمایتی دولت در فریدن

فرماندار فریدن گفت: بیش از ۸۰ پنل خورشیدی تولیدکننده برق پنج کیلوواتی در شهرستان فریدن از محل تسهیلات حمایتی دولت اجرا شده است.

عزیزاله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان در حاشیه بازدید از اجرای طرح پنل خورشیدی در روستای ننادگان که توسط بسیج سازندگی اجرا شده بود، اظهار کرد: بیش از ۸۰ پنل خورشیدی تولیدکننده برق پنج کیلوواتی در شهرستان فریدن از محل تسهیلات حمایتی دولت اجرا شده است.

وی افزود: این پنل‌های خورشیدی از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ با خرید تضمینی برق تولیدی توسط شرکت توزیع برق استان در روستاها و شهرهای فریدن در حال اجرا و بهره‌برداری است.

فرماندار فریدن خاطرنشان کرد: طبق گزارشی که ارائه شده است از سال ۱۴۰۲ تاکنون بالغ بر ۳۵ مورد توسط بسیج سازندگی، ۱۰ مورد توسط کمیته امداد و چهار مورد نیز متقاضیان واجد شرایط دریافت تسهیلات یاد شده توسط بهزیستی شناسایی شدند و با همکاری شرکت مجری ذی‌صلاح عملیات خرید، احداث و نصب پنل‌های خورشیدی در بعضی روستاها عملیاتی شده است.

عباسی ادامه داد: برخی در مراحل پایانی اخذ تسهیلات هستند و سایر پنل‌های خورشیدی سال‌های گذشته اجرا شده و در مدار شبکه توزیع برق قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی، بسیج سازندگی، حوزه اقتصادی فرمانداری، بخشداران و دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها مکلف هستند تمام همت خود را در راستای ترغیب روستاییان به مشارکت در طرح اشتغال‌زایی در مقیاس کوچک خانوارهای روستایی داشته باشند.

فرماندار فریدن اضافه کرد: متقاضیان طرح‌های پنل خورشیدی می‌توانند به صورت گروهی نیز اقدام به احداث مزارع پنل‌های خورشیدی در روستاهای خود داشته باشند که از نظر اقتصادی برای آن‌ها به‌صرفه است.

عباسی گفت: طبق آماری که دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان عنوان کردند، تاکنون ۱۲۲ درصد اشتغال سال ۱۴۰۲ شهرستان محقق شده که ۱۵۶۸ اشتغال در سالی که گذشت ایجاد شده است.

وی افزود: تاکنون از اعتبارات اشتغال‌زایی سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۶۲ میلیارد تومان جذب کردیم و در صورت ابلاغ سهمیه جدید سال ۱۴۰۳ تلاش می‌کنیم اشتغال‌های پایداری را در شهرستان ایجاد کنیم.

کد خبر 753228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.