رویکرد مثبت شهرداری ارومیه موجب کاهش ترافیک خواهد شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان ارومیه گفت: وقتی زیرگذر شورا-شهید بهشتی افتتاح شود و زیرگذرهای امام علی (ع) و شورا-آهندوست نیز به بهره‌برداری برسد، نتیجه رویکرد مثبت شهرداری ارومیه در کاهش ترافیک را خواهیم دید.

اباصلت الماسیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی و با توجه به راهکارهای کاهش ترافیک اظهار کرد: وظیفه پلیس راهور مشخص است و توسعه و تهیه زیرساخت‌ها و راه‌اندازی رینگ‌های درونی و بیرونی از وظایف پلیس نیست.

وی افزود: پلیس راهور امروز با تمام قدرت و با توجه به شرح وظایف خود در تقاطع‌ها، میادین و هسته مرکزی شهر برای روان‌سازی ترافیک حضور دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان ارومیه گفت: بررسی، گزارش و پیگیری عوامل اختلال‌زا در حوزه رانندگی با پلیس راهور است.

الماسیان تصریح کرد: ساماندهی ترافیک مستلزم داشتن برنامه‌ریزی دقیق و مناسب است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های ضروری برای کاهش ترافیک و توسعه حمل‌ونقل عمومی باید پاسخگو باشند، ادامه داد: مسئولان و متولیان حوزه ترافیک باید با مطالعات برنامه‌ریزی شده اقدام به مطالعه و بررسی زیرساخت‌ها کنند.

الماسیان اضافه کرد: فرهنگ استفاده صحیح از وسیله نقلیه عمومی و مدیریت در برنامه‌ریزی برای رسیدن به مقصد از جمله راهکارهای کاهش ترافیک است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان ارومیه خاطرنشان کرد: امروز ارومیه مترو، ترن و بی‌آرتی ندارد و با توجه به حداقل امکاناتی نیز که داریم، برنامه‌ریزی مناسبی نداشته‌ایم و مردم نیز معمولاً از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند و رابطه ظرف و مظروف در حوزه ترافیک شهر ارومیه اشباع شده است و وسایل نقلیه نیز هر روز تولید و بر اساس تقاضای موجود وارد شهر می‌شود، در حالی که دریغ از اینکه یک متر به سطح معابر افزوده شود.

الماسیان با اشاره به ترافیک خیابان شیخ غلامرضا حسنی ادامه داد: در خیابان مجاهد نستوه حسنی زمانی حتی سه مجتمع پزشکان نیز وجود نداشت اما اکنون اشباع شده است و تمام خودروها و شهروندان برای رسیدن به این مجتمع‌های پزشکان باید مسیر دسترسی به این خیابان را طی کنند و موجب ترافیک می‌شوند.

وی با اشاره به اقدامات مثبت شهرداری ارومیه در راستای کاهش ترافیک شهری یادآور شد: نتیجه رویکرد مثبت شهرداری را در کاهش ترافیک خواهیم دید و وقتی زیرگذر شورا-شهید بهشتی افتتاح و زیرگذرهای امام علی (ع) و شورا-آهندوست نیز به بهره‌برداری رسید، در این کریدور خودروها بدون تداخل در تقاطع‌ها از امام علی (ع) تا تقاطع مادر حرکت خواهند کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان ارومیه با بیان اینکه با رویکرد شهرداری ارومیه بخشی از مشکلات در خصوص تداخلات ترافیکی حل خواهد شد، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی رینگ بیرونی نیز بخشی از مشکلات شهر ارومیه در حوزه ترافیک حل خواهد شد.

کد خبر 753191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خسته قادر IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    6 1
    شهرداری ارومیه باید دست فروشان وکسانی که ایجاد سدمعبر در خیابان بر کمربندی خاتم الانبیا واطراف آن می کنند زودتر آنها راجمع آوری کند تا ترافیک کمتر بشود وهم اینکه زیبایی بر کمربندی خاتم الانبیا بیشتر بشود تا مشگلات این خیابان هم برطرف شود۰
  • حسنخانی IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    10 0
    سلام ضمن تشکر لطفا جهت رفع ترافیک تقاطع ارتش/ حسنی/ برق هم فکری شود ( زیرگذر)
  • مهدی IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    4 0
    تازمانی که دوبله پارک‌ها ومیوه فروش ها وعدم توجه پلیس وعدم توجه شهرداری این ترافیک درست نمیشه تازه بدتر هم میشه وقتی که به 110زنگ میزنی راجه اتصالی چراغ قرمز و ترافیک شکایت میکنی درجواب میگه به 137 زنگ بزن وضیعت همینه که هست
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    1 0
    خواهیم دید
  • اتابک IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    2 2
    بهتر بود بجای دوتا زیر گذر یک تونل میزدن فکر میکنم زیباتر هم میشد حالا حتماً مصلحتی بوده ما نمی‌دونیم برای تقاطع حسنی و برق و شورا و آهندوست هم چاره ای بشه عالی میشه
    • شهاب IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 0
      مهندس رودخانه رو ندیدی
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    4 1
    ضمن تقدیر وخداقوت به مسولین امر در جهت کاهش ترافیک بنظر بنده با سنگ فرش نمودن سراسر خیابان امام وعدم تردد خودرو درمحل خیابان امام وایجاد مسیر ویژه اتوبوس ونه تاکسی وتشویق مردم به استفاده از وسایط نقلیه عمومی کمک بیشتر در کاهش ترافیک وپاک بودن هوای شهر میکنیم
  • CH ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    چاره فقط مترو و اتوبوس تند رو هست
  • طاها IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    همون پل آذربایجان را تموم کنند برا ما کافیه
  • مهندس طاهباز IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    کاش به جای شروع کردن این پروژه پل آذربایجان رو بعد ۱۳ سال تموم میکردن ، فعلا این پروژه جدیدشون باعث ترافیک شدید شده