نیاز ۱۵۰ میلیارد تومانی کاشان برای تکمیل پروژه‌های آبخیزداری

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: تکمیل پروژه‌های آبخیزداری برای ورود سیلاب‌ها و رواناب‌ها، به بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حمیدرضا محمدی بعدازظهر _یکشنبه بیست‌وسوم اردیبهشت_ در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کاشان با اشاره به اینکه بر اثر سیلاب اردیبهشت سال جاری در بندهای آبخیزداری سه میلیون متر مربع آبگیری شده است، اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های آبخیزداری برای ورود سیلاب‌ها و رواناب‌ها به بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: بعضی از مشکلات در شهرستان کاشان قابل رفع نیست و باید از طریق مدیریت بحران استان پیگیری شود.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: در حال حاضر مکان‌های در معرض خطر سیل از جمله گازرگاه و حسن‌آباد با حفر یک کانال و هدایت مسیر آب به داخل رودخانه رفع خطر می‌شود.

دستگاه‌های متولی در رفع نقاط سیل‌خیز بکوشند

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در این جلسه اضافه کرد: مستندسازی از حادثه اهمیت دارد، زیرا از تکرار آن جلوگیری می‌کند؛ امروز باید دستگاه‌های متولی از حادثه سیل، درس بگیرند و برای رفع مشکل تدبیر کنند.

وی با اشاره به اینکه بند لتحر با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال تخلیه و لایروبی شده است، افزود: دشت‌های شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با خطر فرونشست زمین روبه‌رو هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه نرخ فرونشست زمین در دشت کاشان ۱۵ سانتی‌متر در سال گزارش شده است، تصریح کرد: صندوق جبران خسارت ساختمان از حادثه طبیعی در کشور ایجاد شده است و اگر در سیل اخیر ساختمانی آسیب دیده باشد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید اطلاعات آن ساختمان را در سامانه وارد کند تا پس از مدتی این صندوق، خسارت وارد شده را جبران کند.

شیشه‌فروش ادامه داد: آسیب‌های بخش کشاورزی در سیل اخیر توسط بیمه جبران می‌شود؛ مطالعات لرزه‌خیزی، سیل‌خیزی و آبخیزداری در کاشان انجام شده است.

وی بیان کرد: عملیات ساماندهی دیوارچینی رودخانه مشهد اردهال به طول ۵۰۰ متر اجرا شده است، در روستاهای مرق و سادیان این دیوارچینی به طول ۵۰۰ متر و در روستای برزک به طول ۶۰۰ متر در حال انجام است.

به گزارش ایمنا، چهارم اردیبهشت سال جاری، در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در کاشان، به بعضی زیرساخت‌های این منطقه ازجمله راه‌ها، بخش کشاورزی و دامپروری خسارت وارد شده است.

کد خبر 753070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.