نمونه‌برداری از  بیش از ۱۳ هزار منابع، مخازن ذخیره و شبکه توزیع  آب در شیراز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: در سال گذشته ۱۳ هزار و ۶۴۸ نمونه‌برداری از منابع، مخازن ذخیره و شبکه توزیع در شهر شیراز و روستاهای الحاقی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب، بهمن بهروزی امروز_ یکشنبه بیست و سوم اردیبهشت_ اظهار کرد: در سال گذشته شش هزار و ۷۲۶ نمونه‌برداری فیزیکی و شیمیایی، شش هزار و ۳۷۷ نمونه‌برداری میکروبی، ۳۰۳ نمونه‌برداری بیولوژی و ۲۴۲ نمونه‌برداری فلزات سنگین انجام شده است.

وی افزود: بر اساس ارزیابی‌ها، آبفا شیراز به مطلوبیت ۱۰۰ درصدی آزمون‌های میکروبی و ۹۸/۷۸ درصدی آزمون‌های کلر سنجی دست پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز تصریح کرد: استقرار استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ در آزمایشگاه‌های فیزیک و شیمیایی، ریزآلاینده های معدنی و باکتریولوژی در راستای ارتقای دقت و صحت نتایج آزمون‌ها و قابلیت اطمینان به آنها انجام شده است.

بهروزی ادامه داد: اندازه‌گیری بیش از ۲۹ هزار آزمون شامل ۱۳۶۹۶ آزمون فیزیک و شیمیایی و ریز آلاینده آلی، ۲۴۲۰ آزمون فلزات سنگین، ۱۲۷۵۴ آزمون میکروبی و ۳۰۳ آزمون بیولوژی از اقدامات مرکز پایش و نظارت بر کنترل کیفیت آب و فاضلاب شیراز است.

کد خبر 752977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.