تکمیل پروژه‌های انتقال آب به مشهد نیازمند تامین اعتبار کشوری است

فرماندار مشهد گفت: در شهر مشهد و استان هر میزان توان مالی داشته‌ایم، تاکنون برای پروژه‌های انتقال آب هزینه کرده‌ایم و تکمیل این پروژه‌ها نیازمند تامین اعتبار کشوری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط عمومی فرمانداری مشهد، محسن داوری، امروز_یکشنبه بیست‌ودوم اردیبهشت_ در پنجمین جلسه قرارگاه آب شهرستان مشهد، اظهار کرد: هر چند بارندگی‌های اخیر حجم قابل توجه‌ای داشته است، اما به دلیل اینکه آب چندانی به پشت سدها نرسیده است باید همچنان پای کار اتمام پروژه‌های انتقال آب به مشهد باشیم.

وی ضمن ارزیابی خوب مدیریت بارندگی و سیل‌روی در مناطق مختلف مشهد و بخش مرکزی این شهرستان افزود: به لطف خدا با بارندگی‌های اخیر کمی از بحران آب کاسته شد، اما هنوز به شرایط سال گذشته نرسیده‌ایم، بنابراین همچنان نیازمند مدیریت شرایط هستیم و باید به این سوال به صورت جدی پاسخ داده شود، چرا با وجود حجم بارندگی‌های قابل توجه آب چندانی به پشت سدها نرسیده و لازم است در این زمینه کار جدی کارشناسی انجام شود و با کسانی که در مسیر مسیل‌ها انحراف ایجاد کرده‌اند، برخورد شود و آزادسازی این اراضی ضروری است.

فرماندار مشهد، مردم این کلان‌شهر را اصلی‌ترین حافظان آب مشهد دانست و گفت: بارندگی اخیر نباید این فکر را در اذهان ایجاد کند که آب به حد کافی وجود دارد پس لازم است شرکت آب و فاضلاب مشهد اطلاع‌رسانی کافی در خصوص شرایط منابع آبی و دعوت به صرفه‌جویی در مصرف آب را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه مدیریت منابع آبی از برنامه‌های لازم‌الاجرا و دائمی است، افزود: عمل به وظایف قانونی توسط دستگاه‌ها باید در دستور کار باشد و در برابر اقداماتی مانند حفر چاه غیرمجاز و احداث بند یا استخر غیرمجاز همه دستگاه‌ها با محوریت فرمانداری هماهنگ و منسجم برخورد کنند تا شاهد حفظ هر چه بیشتر منابع آبی باشیم.

وی در خصوص حفظ منابع آبی روستاها خاطرنشان کرد: دهیاران و شوراهای هر روستا با توجه به اشرافی که نسبت به مناطق خود دارند به خوبی می‌توانند در زمینه حفظ منابع آبی همکاری لازم را داشته باشند تا در بهترین شرایط بتوانیم از منابع آبی روستایی بهره لازم را ببریم.

وی افزود: پروژه‌های انتقال آب به مشهد در حال انجام است، اما ادامه آن‌ها نیازمند منابع مالی است. در شهر مشهد و استان هر میزان توان مالی داشته‌ایم، تاکنون برای پروژه‌های انتقال آب هزینه کرده‌ایم و تکمیل این پروژه‌ها نیازمند تأمین اعتبار کشوری است.

کد خبر 752915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.