گام دوم انقلاب خودسازی است

نماینده ولی‌فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان موسوم به گام دوم انقلاب گفت: این بیانیه مبین لزوم حرکت در مسیر خودسازی و تمدن‎‌سازی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت السلام سید سعیدحسینی صبح امروز _یکشنبه بیست‌وسوم اردیبهشت_ در دیدار با خادم یاران رضوی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب در آغاز دهه پنجم انقلاب صادر شد، اظهار کرد: این بیانیه منشوری برای مرحله دوم خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی است که تبیین‌کننده فصل نوین حرکت انقلابی و عمل جهادی ملت بزرگ ایران و امت اسلام و جبهه مقاومت است.

وی افزود: اگر خودسازی در جامعه صورت نگیرد گام دوم در جامعه شکل نمی‌گیرد و همه آحاد جامعه باید با توجه به آموزه‌های قرآن به دنبال بهبود در رفتار باشند.

امام جمعه منطقه کاشان با بیان اینکه فرزندآوری امروز واجب‌ترین موضوع جامعه است، خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبری فرزندآوری امروز باید دغدغه مسئولان و آحاد جامعه باشد.

حجت السلام حسینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند از ضروری‌ترین فرایض مسئولان و آحاد مردم فرزندآوری است، عنوان کرد: مهمترین وظیفه مسئولان بحث جمعیت است؛ بنابراین مسئولی که درباره جمعیت دغدغه نداشته باشند و تلاش نکند، خواسته یا ناخواسته خیانت می‌کند.

وی ادامه داد: امروز سنگر حریم عفاف و حجاب جامعه مورد تهاجم قرار گرفته است و برای حفظ این سنگر باید آبرو داد، خون داد، وقت گذاشت و تربیت کرد تا در تهاجم دشمن مقاوم باشیم.

گام دوم انقلاب خودسازی است

۸۰۰ خادم یار در منطقه کاشان در حال خدمت هستند

محمد جهاندار، مدیر دفتر کانون‌های خدمت رضوی در کاشان در این دیدار با بیان اینکه دفتر کانون‌های خدمت رضوی منطقه کاشان در طول سال برنامه‌های مختلفی را اجرایی می‌کند، تصریح کرد: آخرین اقدام صورت گرفته با محوریت چایخانه حضرت رضا (ع) مستقر در کاشان، برگزاری برنامه‌های مختلفی فرهنگی و مذهبی در طول سال است که اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های کانون‌های خدمت رضوی در راستای همسو کردن جریان‌های فرهنگی و خیریه منطقه کاشان است، اضافه کرد: خیران کاشان تاکنون بیش از هشت تن گلاب را به آستان مقدس امام رضا (ع) اهدا کرده‌اند.

مدیر دفتر کانون‌های خدمت رضوی در کاشان با اشاره به ارائه بسته‌های معیشتی و اعزام بیش از ۲۰۰ زوج از منطقه کاشان برای زیارت علی بن موسی‌الرضا (ع) به شهر مشهد، تاکید کرد: از جمله فعالیت‌هایی که به دنبال آن هستیم، تسهیل‌گری در ازدواج و انجام امور آموزش و فرهنگی به این منظور است.

جهاندار با اشاره به اینکه سیره امام رضا (ع) خدمت به مردم بود، گفت: در حال حاضر در سطح منطقه کاشان ظرفیت ۸۰۰ نفری خادم یاری وجود دارد و به دنبال کانون‌های محلی هستیم.

کد خبر 752852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.