«اصفهان من» خدمات سازمانی را برای مدیریت شهری هموار می‌کند/ لزوم اصلاح ساختارها

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه یکی از زیرساخت‌های استراتژیک سازمان فاوا اپ «اصفهان من» است، گفت: اصفهان من همان زیرساختی است که به‌طور عمده خدمات سازمانی را برای مدیریت شهری هموار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید فردانی امروز _شنبه بیست‌ودوم اردیبهشت_ در بازدید مدیران شهرداری یزد از سامانه اصفهان من، اصفهان‌کارت و حساب شهروندی، با بیان اینکه در حال حاضر دنیا در سطح حکمرانی مجازی حرکت می‌کند، اظهار کرد: ما به‌دنبال توسعه زیرساخت فیبر نوری در کشور هستیم و در این راستا از سوی شهردار اصفهان سه اولویت راهبردی فرهنگ، محله‌محوری و هوشمندسازی برای شورای اسلامی شهر مطرح و سه پست دستیار ویژه برای این اولویت‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ساختارها باید متناسب با استراتژی‌ها اصلاح شود و در اصفهان این موضوع به این صورت اصلاح شد که با در نظر گرفتن دستیار ویژه در حوزه هوشمندسازی، این مهم در حد شورای معاونان مطرح شود و در صورتی که تصمیمی گرفته شود، با حضور این دستیار صورت گیرد.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با بیان اینکه این تصمیم بسیار عالی، اما موقت است، تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک اگر مقرر شود که شهرداری‌ها دو معاونت داشته باشد، یکی از این معاونت‌ها باید معاونت فناوری باشد و ما در حال حاضر در این زمینه پیشرفت خوبی نداشته‌ایم.

فردانی با اشاره به پیش‌فرض بودن حرکت در شهرداری اصفهان ادامه داد: در صورتی که یکپارچگی در حرکت ترسیم نشده باشد، کار به نتیجه مطلوب نخواهد رسید و در حال حاضر مشکل همین موضوع است.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه سیستم مبتنی بر حرکت تعریف شده است، بنابراین در صورتی که سناریو نوشته نشده باشد، حرکت‌های متعدد، متنوع و گاهی متضاد در حوزه کاری خواهیم داشت که یکی از این حوزه‌ها هوشمندسازی خواهد بود.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: سال گذشته در بررسی‌هایی که تیم فنی این سازمان انجام داده است، دو کلیدواژه «یکپارچگی» و «امنیت» ذیل تمام مباحث حرکت در فضای مجازی و هوشمندسازی به‌طور مشترک وجود داشت و اصل موضوع فناوری، چابکی و سخت‌ترین کار ما در این حوزه، اصلاح و ارتقای نگرش نسبت به موضوعات است.

فردانی با تاکید بر اینکه برای هوشمندسازی باید یک مفهوم تعریف شود، گفت: ما در سه بعد زیرساخت، خدمات سازمانی و موضوعات شهری، فضای شهر هوشمند را ترجمه کمی و ذهنی می‌کنیم و در این راستا یکی از زیرساخت‌های استراتژیکی که سازمان فاوا روی آن سرمایه‌گذاری انجام داد، اپ «اصفهان من» است.

وی خاطرنشان کرد: این اپلیکیشن همان زیرساختی است که به‌طور عمده خدمات سازمانی را برای مدیریت شهری هموار خواهد کرد.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با بیان اینکه در این سامانه چند سیاست مدنظر قرار گرفته شده است، گفت: در حوزه فنی، یکی از این سیاست‌ها خدشه‌دار نشدن کسب و کار مجازی در بخش خصوصی توسط اپ اصفهان من و دیگری شهروندمحور بودن آن است.

«اصفهان من» خدمات سازمانی را برای مدیریت شهری هموار می‌کند/ لزوم اصلاح ساختارها

به گزارش ایمنا، در این بازدید علیرضا سرسنگی مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری یزد، مجید تجملیان رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد، حسین ابوطالبی رئیس مرکز خلاقیت‌های شهرداری یزد، امیر سلطانی مدیر حوزه هوشمندسازی سازمان فاوای شهرداری یزد و روح‌الله محی‌الدینی معاون سازمان سیما و منظر فضای سبز شهری شهرداری یزد از سامانه اصفهان من، اصفهان‌کارت و حساب شهروندی سازمان فاوای شهرداری اصفهان بازدید کردند و به طرح سوالات و بیان نظرات خود پرداختند.

کد خبر 752473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.