نگاه با عزت و با کرامت اسلام به دختر

امام جمعه کرمانشاه گفت: اسلام به دختر به‌عنوان یک عضو بسیار محبوب و مؤثر که مورد محبت خداوند متعال است نگاه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری امروز _ جمعه بیست‌ویکم اردیبهشت _ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن شرح زندگی حضرت معصومه (س)، اظهار کرد: حضرت معصومه (س) به‌گفته برخی از علما در بین فرزندان امام موسی‌بن جعفر (ع) با فضیلت ترین فرزند ایشان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: معروف این است که حضرت بنا به شرایط مقتضیات زمانی آن موقع ازدواج نکرده و این روز به نام روز دختر نامگذاری شده است.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: یک تقابل بسیار مهمی بین مبنای اسلام و فرهنگ غربی در نحوه دختران جوامع بشری وجود دارد.

وی با اشاره به نگاه با عزت و با کرامت اسلام به دختر، تصریح کرد: اسلام به دختر به‌عنوان یک عضو بسیار محبوب و مؤثر که مورد محبت خداوند متعال است نگاه می‌کند.

حجت‌الاسلام غفوری اظهار کرد: زمانی که جاهلیت به دختر به عنوان یک وجود ننگ‌آور نگاه می‌کرد، خداوند اراده می‌کند که نسل پیامبر اکرم (ص) که مقتدای هدایت بشر تا قیامت است از طریق وجود مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه پیدا کرد.

وی تصریح کرد: خداوند متعالی ادامه نسل بعد و تربیت فرزندان که مسؤولیت اولیا و انبیا بوده را برعهده همین دختران امروز و مادران فردا می‌گذارد، که در عالم هستی مأموریتی به این بزرگی وجود ندارد.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: اسلام زن را در خانه محبوس نمی‌کند بالاترین الگوی حضور در اجتماع برای زن در جامعه فاطمه زهرا (س)، حضرت زینب کبری (س) و حضرت فاطمه معصومه (س) است که با رعایت تمامی شئون اسلامی دست به بزرگ‌ترین هجرت‌ها، جهاد، خطبه‌ها و… رفتند.

وی در ادامه با گرامیداشت دهه کرامت، تصریح کرد: جبهه اهل تقوی؛ به عهد خدا وفا می‌کنند و محبوب خداوند هستند و در نزد پروردگار جایگاه رفیع دارند.

کد خبر 752284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.