مسلمانان باید در نقاط جهان هسته مقاومت تشکیل دهند

امام جمعه کاشان گفت: مسلمانان باید در نقاط جهان هسته مقاومت تشکیل دهند و با ایجاد این هسته‌های مقاومت عرصه بر رژیم صهیونیستی تنگ‌تر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام سید سعید حسینی امروز _ جمعه بیست‌ویکم اردیبهشت _ در خطبه‌های نماز جمعه امروز در مصلی بقیه الله الاعظم این شهر اظهار کرد: در دهه کرامت قرار داریم و فرصت مناسبی برای بهره‌مندی از برکات این دهه است که یکی از این برکات روز دختر و توجه به مقام والای بانوان است.

امام جمعه کاشان ضمن اشاره به فرا رسیدن موسم حج افزود: حج امسال بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب حج برائت است و مسئولان و حجاج در سراسر مناسک حج امسال فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را سر بدهند.

حجت‌الاسلام سیدسعید حسینی ضمن اشاره به ایام پاسداشت زبان فارسی اظهار داشت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب زبان فارسی ظرفیت تمدن‌سازی دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زبان علم در دنیا زبان اروپاییان است، افزود: مقام معظم رهبری تاکید کردند که زبان فارسی ظرفیت آن را دارد که این زبان به زبان علم تبدیل شود به‌نحوی که افراد برای فراگیری علم مجبور شوند زبان فارسی را یاد بگیرند.

امام جمعه کاشان ضمن تاکید بر اهمیت به درس فارسی، املاء، نگارش و سایر حوزه ادبیات فارسی ابراز داشت: شایسته است تا تلاش کنیم تا از الفاظ غیرفارسی به کار رفته در محاوره خودداری کرده و معادل فارسی آن را به کار ببریم.

وی ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت، ولادت حضرت معصومه و روز دختر و ولادت امام رضا گفت: باید به دختر بودن خود افتخار کنید چراکه خداوند انتخاب کرده که شما دختر باشید و از سوی دیگر مسئولان باید کاری کنند که دختران به خود افتخار کنند.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه مسئولان شهر امکانات مختلف برای بانوان فراهم کنند، تصریح کرد: پارک بانوان طرح بسیار خوبی است و از این رو مسئولان حواشی مربوط به مکان پارک بانوان در کاشان را برطرف کنند تا با آرامش خاطر بتوانند به تفریح بپردازند.

کد خبر 752275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.