ثبت ۳۹۱۰۰  سفارش در بخش مجازی

قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران درباره فروش نمایشگاه در روز نخست گفت: ۳۹ هزار و ۱۰۰ سفارش در بخش مجازی نمایشگاه ثبت شده و ۵۸ هزار و ۳۰۰ نسخه کتاب هم فروخته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی رمضانی علی رمضانی با بیان اینکه نمایشگاه با شعار «بخوانیم و بسازیم» از دیروز شروع شد و مردم از ساعت‌های اولیه در محل نمایشگاه حضور داشتند و تعامل بین ناشران و مردم برقرار بود، اظهار کرد: در روز اول ساعت ۲۰ نمایشگاه پایان پذیرفت و نواقص روز اول برطرف شد، البته همچنان نواقصی وجود دارد که برای رفع آن‌ها پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

وی افزود: روز دوم هم جمعیت زیادی به نمایشگاه آمدند که این مایه خوشبختی ماست که مردم به این رویداد بزرگ فرهنگی اقبال دارند، همچنین روز گذشته هیئت رسیدگی به تخلفات تشکیل و بر اساس گزارش‌ها یک حکم برای یکی از ناشران صادر شد، در واقع تخلف این ناشر فروش محصولات غیر کتابی بود.

قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد: ۹ هزار و ۵۰۰ تماس در مرکز پاسخگویی نمایشگاه ثبت شده است که از این میزان بیش از ۷ هزار تماس ورودی بوده و الباقی تماس خروجی همکاران نمایشگاه با ناشران و کتابفروشان بوده است.

رمضانی افزود: در کنار غرفه‌های اطلاع‌رسانی، ۱۰۰ دستگاه ایستاده لمسی برای استفاده مراجعه‌کنندگان نمایشگاه کتاب قرار گرفته است و علاوه بر این خط‌کشی‌هایی روی زمین که از ایده‌های «نمایشگاه دوست‌داشتنی من» بود برای راهنمایی بیشتر مخاطبان اجرا شد.

وی فروش نمایشگاه در روز نخست را هم به این شرح اعلام کرد: ۳۹ هزار و ۱۰۰ سفارش در بخش مجازی نمایشگاه ثبت شده و ۵۸ هزار و ۳۰۰ نسخه کتاب هم فروخته شده است.

قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه امسال امکانات رفاهی در نمایشگاه افزایش یافته است، گفت: سایه‌بان‌ها و نیمکت‌هایی در بلوار امام رضا (ع) تعبیه شده و تعداد سرویس‌های بهداشتی و افزایش خدمات تاکسیرانی نیز از امکانات رفاهی در نمایشگاه کتاب امسال است، همچنین سعی کردیم فضا برای خانواده‌ها مناسب‌سازی شود. درهای ۱۱،۴ و ۱۹ درهای جدید هستند که به ورودی‌های مصلی اضافه شده است.

رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری پیمایش‌های مردمی در نمایشگاه، گفت: پرسشگران ما در نظرسنجی درباره اینکه «مصلی چقدر مکان مناسبی برای نمایشگاه است؟» از مردم سوال پرسیده‌اند که ۷۵ درصد پاسخ دهندگان، مصلی را برای برپایی نمایشگاه مناسب دانسته‌اند.

وی ادامه داد: سه نقطه قوت نمایشگاه از نظر مردم سرویس حمل نقل داخلی، تعداد ایستگاه اطلاع‌رسانی و تعدد ناشران بوده است؛ آماده نبودن برخی غرفه‌ها، کم بودن صندلی و محل استراحت در داخل شبستان و توزیع نشدن مناسب نقشه راهنما از نقاط ضعف نمایشگاه از نظر مردم بوده است. همچنین با توجه به این نظرسنجی، قرار دادن صندلی و نیمکت در شبستان امکان پذیر نبوده اما در محیط بیرونی افزایش داشته و چاپ و توزیع گسترده راهنمای نمایشگاه نیز در دستور کار قرار گرفته است.

محمد اله‌یاری، مدیر کمیته ناشران داخلی نیز در سخنانی بازدیدکنندگان روز اول نمایشگاه را با توجه به اینکه روز مدرسه و دانشگاه و کسب و کار بود، خوب ارزیابی کرد.

وی به افزایش درخواست ناشران برای حضور در نمایشگاه امسال اشاره کرد و آن را یک چالش شیرین برای دست‌اندرکاران نمایشگاه دانست و درباره جانمایی ناشران در بخش‌های مختلف، تحویل زودتر غرفه‌ها به ناشران، تحویل کارت پارکینگ‌ها و نصب علائم راهنمایی توضیحاتی را ارائه کرد.

اله‌یاری با اشاره به ناشرانی که هنوز غرفه خود را تحویل نگرفته‌اند، گفت: ما شب گذشته موانع عدم حضور این ناشران را از آنها جویا شدیم تا بتوانند خود را به نمایشگاه برسانند. سعی داریم فضای خالی در نمایشگاه نداشته باشیم و ناشرانی که نتوانستند به صورت مستقل حضور یابند، می‌توانند به ناشران دیگر نمایندگی بدهند.

در ادامه این نشست، علی رمضانی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره استقرار دستگاه‌های تحویل آب و نوشیدنی در شبستان، گفت: ما با چالش نظافت و بهداشت روبه‌رو بودیم و چون امکان نظافت گسترده در بخش‌هایی وجود ندارد، این امکان فراهم نشد اما با فاصله اندک در دسترس قرار خواهد گرفت. البته ۴ کافه در بخش بین‌الملل، ناشران آموزشی و ناشران دانشگاهی تعبیه شده‌اند و غرفه‌های مواد غذایی نیز سر و شکل منظم‌تری یافته‌اند.

سخنگوی نمایشگاه ادامه داد: هر دو پنجشنبه و جمعه، نمایشگاه یک‌ساعت کاری تمدید می‌شود و از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ برقرار است.

رمضانی با بیان اینکه از ۲۵ کشور در نمایشگاه مهمان، اعم از ناشر، سفارت‌خانه و انجمن دوستی داریم، درباره حضور ناشران افغانستانی نیز گفت: حضور ناشران افغانستانی با تدبیر خود آنهاست و حضور نداشتن‌شان احتیاج به کنکاش بیشتر دارد. باید در این زمینه فعالانه‌تر عمل کنیم.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 752131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.