آب شرب پایدار ۹۰ روستای محروم همدان در طرح جهاد آبرسانی تأمین می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از اتمام عملیات قرارداد اول جهاد آبرسانی استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: ۹۰ روستای محروم استان در سال جاری آبرسانی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنااز همدان، فرهاد بختیاری‌فر امروز _پنجشنبه بیستم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قرارداد اول جهاد آبرسانی در همدان با هدف آبرسانی به ۱۶۰ روستا در نظر گرفته شده بود که ۷۰ پروژه تا پایان سال ۱۴۰۲ اجرا شده و ساکنین مابقی روستاها نیز تا پایان سال‌جاری از آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی، بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه اعتبار درنظر گرفته شده برای این پروژه‌ها ۵۰۹ میلیارد تومان است، افزود: تا الان ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار به طرح جهاد آبرسانی استان همدان تخصیص داده شده و در صورت تأمین به موقع اعتبار، مشکلی در تأمین آب ساکنین روستاهای مناطق محروم استان، وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به تعهدات اجرای این پروژه‌ها ادامه داد: ۵۴ باب مخزن با حجم ۱۹ هزار و ۶۵۰ متر مکعب، ۲۲۳ کیلومتر خط انتقال، ۱۸۲ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه، هشت باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۰۱ لیتر در ثانیه و ۲۲ حلقه چاه با آبدهی ۱۱۰ لیتر در ثانیه از تعهدات ما برای آبرسانی به این روستاها است که توسط قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی (ع) انجام می‌شود.

بختیاری‌فر اضافه کرد: احداث مخزن زمینی به تعداد ۱۹ باب و ۱۵۲۰۰ متر مکعب، اجرای خط انتقال به طول ۲۱۰ کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول ۱۲۰ کیلومتر، حفر چاه به تعداد ۳۷ حلقه و یک دهنه بهسازی چشمه و قنات و احداث دو باب ایستگاه پمپاژ از اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی استان است.

کد خبر 752110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.