اختصاص اعتبارات اربعین متناسب با تردد زائران در مرز مهران باشد

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: اعتبارات اربعین متناسب با تردد زائران در مرز مهران به استان اختصاص یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سعید هژبری امروز _پنجشنبه بیستم اردیبهشت_ در نشست کمیته زیرساخت مرکزی اربعین حسینی اظهار کرد: مرز مهران با تردد ۳.۶ میلیون زائر اربعین حسینی ۵۴ درصد از سهم زائران کل کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با توجه به اینکه خدمت رسانی به زائران به بهترین نحو ممکن انجام می‌شود بنابراین باید اعتبارات اربعین به استان ایلام به صورت ویژه تخصیص داده شود.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام ادامه داد: پروژه‌های دارای اولویت استان در کمیته زیرساخت اربعین در بخش‌های مختلف طی دو ماه گذشته احصا و به وزارت کشور ارسال شده است که امید می‌رود هر چه زودتر مصوب و تخصیص داده شود تا قبل از مراسم اربعین مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

هژیری با اشاره به اینکه تخصیص دیر هنگام اعتبارات اربعین یکی از چالش‌های همیشگی اربعین در استان است، گفت: انتظار می‌رود وزارتخانه‌ها نیز اعتبارات خاص اربعین برای استان در نظر بگیرند تا پروژه‌های اساسی اربعین در استان هر چه زودتر به بهره‌برداری برسند.

وی ضمن قدردانی از پیگیری‌های وزیر کشور جهت تأمین اتوبوس، افزود: لازم است ۵۰ دستگاه اتوبوس در اختیار شهرداری‌های مسیرهای پنج‌گانه اربعین استان قرار داده شود تا علاوه بر حل مشکلات حمل و نقل استان در سایر ایام سال، مشکل جابجایی زائران در مرز مهران و سایر مسیرها حل شود.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از اعطای ۲۶ دستگاه ماشین حمل زباله به شهرداری‌های استان در سال گذشته خبر داد و گفت: سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ماشین آلات و تجهیزات آتش‌نشانی مورد نیاز اربعین را نیز برای استان تأمین کنند تا در ایام برگزاری اربعین حسینی که احتمال حریق در مراتع و جنگل‌های استان نیز است، خدمات مطلوبی به زائران ارائه دهند.

هژیری با بیان ظرفیت گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف بسیار خوب است، افزود: لازم است گروه‌های جهادی قبل از اربعین ساماندهی شوند تا در بخش‌های مختلف بکارگیری شوند.

وی با تاکید بر اینکه استان‌های معین تا دو هفته آینده فهرستی از خدماتی که می‌توانند در اربعین داشته باشند به ستاد اربعین حسینی ارسال کنند، افزود: تأمین ژنراتور، پروژکتورهای نوری سیار، ماشین آلات آتش‌نشانی و راهسازی، تجهیزات سرمایشی و مورد نیاز استان است.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: سال گذشته جهت تقویت زیرساخت‌های روستاهای مسیر اربعین اعتباراتی جذب شد که لازم است امسال نیز تقویت شود.

هژیری ادامه داد: با نصب و راه‌اندازی ۶۵ دوربین ترافیکی و نظارتی بخش اعظمی از مسیرهای منتهی به مرز مهران با سامانه پایش تصویری هوشمند شده و این مسیر کنترل و پایش می‌شود.

کد خبر 752108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.