جشن ازدواج دانشجویی ۷۵۰ زوج به‌صورت متمرکز در اصفهان برگزار می‌شود

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان گفت: جشن ازدواج دانشجویی ۷۵۰ زوج به صورت متمرکز در دهه کرامت در باغ موزه چهل‌ستون برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام مرتضی خوشنویس‌زاده امروز _پنجشنبه بیستم اردیبهشت_ در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی برگزاری جشن ازدواج دانشجویی متمرکز در استان اصفهان اظهار کرد: هر سال در دانشگاه‌ها مراسم ازدواج دانشجویی برگزار می‌شد، اما امسال جشن‌های ازدواج دانشجویی به‌صورت متمرکز برگزار می‌شود تا بتوان موجی از فرهنگ سازی ازدواج آسان را در شهر، استان و کشور ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان و رسانه‌های منسوب به آن‌ها مروج ازدواج سفید از طریق تولید سریال و تبلیغات جهت‌دار هستند، ادامه داد: موضوع ازدواج خواسته و ناخواسته سخت‌تر از آنچه هست، در جامعه جلوه داده می‌شود و همین امر موجب آسیب‌هایی همچون افزایش سن ازدواج شده است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان یادآور شد: جشن ازدواج دانشجویی ۷۵۰ زوج به‌صورت متمرکز در دهه کرامت در باغ موزه چهل‌ستون برگزار می‌شود، زوج‌ها در ۵۰ اتوبوس گل‌آرایی شده در شهر در مسیر حرکت می‌کنند که امیدواریم این آئین از صدا و سیما به‌صورت زنده پوشش داده شود.

وی با تاکید بر اینکه ازدواج‌های دانشجویی دارای سه شاخص آسان، پایدار و به هنگام است، افزود: طبق آمار و گزارش‌های رسمی، ازدواج‌های دانشجویی پایدارترین نوع ازدواج‌ها هستند و کمترین میزان طلاق را دارند زیرا آگاهانه و آسان ازدواج انجام شده است.

خوشنویس‌زاده ادامه داد: حضور والدین زوج‌ها در این آئین با حمایت استاندار تحقق یافت، برگزاری جشن ازدواج دانشجویی به‌صورت متمرکز برای اولین بار در استان و کشور اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشن باید خروجی رسانه‌ای در شهر، استان و کشور داشته باشد و موج نشاط را در دهه کرامت ایجاد کند، افزود: جلوه‌ای از آسانی و شیرینی ازدواج را با این جشن به نمایش بگذاریم.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان با اشاره به آماده‌سازی بسته‌ها فرهنگی ویژه زوجین که نمادی برای فرزندآوری هم در آن طراحی شده است تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری جشن ازدواج دانشجویی متمرکز در استان الگویی برای دیگر استان‌ها شویم.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه این دانشگاه با ۸۸ زوج دانشجو در این جشن شرکت می‌کند، اظهار کرد: مقرر شده است دانشگاه علوم پزشکی اصفهان علاوه بر دانشجویان خود میزبان ۲۲ روح از دانشگاه هنر نیز باشد.

کد خبر 752072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.