واگذاری ۱۰۰ هزار هکتار زمین به مردم در قالب طرح نهضت ملی مسکن

رئیس‌جمهور گفت: در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین به مردم در قالب طرح نهضت ملی مسکن واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در قم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز _پنجشنبه بیستم اردیبهشت_ در مراسم واگذاری بیش از ۷ هزار واحد مسکن و زمین به مردم قم اظهار کرد: امروز مسئله زمین و مسکن در دغدغه خانواده‌ها است و امکان برآورده کردن این نیاز در کشور وجود دارد.

وی افزود: با امکاناتی که در کشور وجود دارد، تأمین زمین مورد نیاز متقاضیان مسکن کاملاً ممکن است؛ در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین در قالب نهضت ملی مسکن قرار گرفته که مسئله مهمی است.

رئیس‌جمهور با اشاره به واگذاری زمین و مسکن در قم به متقاضیان خاطرنشان کرد: این کار آغاز رفع دغدغه مردم است.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: ساخت مسکن در روستاهای کشور نیز تسهیل شده است و این موضوع به‌طور جدی در کشور دنبال می‌شود. اگر این کوشش در گذشته انجام شده بود، امروز برای جبران عقب‌ماندگی‌ها مجبور به تلاش مضاعف نبودیم.

وی ادامه داد: امروز در حوزه مسکن باید کار جهادی صورت گیرد، چراکه عقب‌ماندگی‌هایی در این زمینه وجود دارد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: تجربه مسکن مهر در کشور وجود دارد که با همه خوبی‌ها، اشکالاتی هم داشت، اما راه مسکن مهر این نبود که متوقف شود. مردمی که پول گذاشتند و امید بسته بودند که مسکنی در اختیارشان قرار بگیرد، نیاز به پیگیری داشتند.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: درست است که دولت‌های قبل متعهد شده بودند، اما دولت یک شخصیت حقوقی است. ما در طرح مسکن مهر قول ندادیم، اما موظف بودیم به وعده دیگران عمل کنیم.

وی ادامه داد: در ابتدای آغاز به کار دولت شاهد بودیم که ۲۴۰ هزار واحد مسکونی وجود دارد که دولت به آن متعهد شده است، اما هیچ منبعی برای تکمیل آن وجود ندارد. مولدسازی را آغاز کردیم و با درآمدی که ایجاد شد، ۱۴۰ هزار واحد مسکونی به دست مردم رسید.

رئیس‌جمهور با اشاره به احداث مسکن در استان قم گفت: ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در سایت ۵۶۰ هکتاری استان قم کار بسیار خوبی است و همه باید کمک کنیم تا هرچه سریع‌تر نیاز به مسکن در قم رفع شود.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: تحویل ۳۷۰۰ واحد مسکونی و ۳۵۰۰ قطعه زمین به متقاضیان در استان قم بسیار امیدوارکننده است.

کد خبر 751935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.