۱۴ میلیون خانواده تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار می‌گیرند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افتتاح پروژه فیبر نوری قم گفت: از امروز ۷.۵ میلیون خانوار ایرانی تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار گرفتند و تا پایان سال ۱۴ میلیون خانواده از این زیرساخت بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، عیسی زارع‌پور امروز _پنجشنبه بیستم اردیبهشت_ در آئین افتتاح پروژه فیبر نوری قم، با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن ۴۲۵ هزار نفر از جمعیت شهر قم با این پروژه اظهار کرد: استان قم دومین استان پیشتاز در حوزه فیبر نوری است.

وی افزود: تا پایان سال جاری ۱۴ میلیون از خانوارهای کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ایران جزو پنج کشور جهان است که توانایی ساخت تجهیزات فیبر نوری را دارد، خاطرنشان کرد: امروز کشورمان توانایی تولید ۹۰ درصد تجهیزات مورد نیاز این فناوری را دارد.

زارع‌پور با اشاره به مجهز شدن ۵۰۰ کشور و ۷۰ درصد جمعیت ایران به شبکه فیبر نوری گفت: در ۱۵۰ شهر این موضوع پیش رفته است و در ۳۵۰ شهر دیگر برنامه جدی برای این کار وجود دارد؛ هر سال چهار میلیون نفر باید تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار گیرند.

وی گفت: برای اجرای پروژه بزرگ فیبر نوری استان قم افزون بر ۳۴۰ کیلومتر حفاری و دکل‌گذاری طی ۱۸۰ روز عملیات عمرانی به اجرا درآمده است.

کد خبر 751925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.