۲۴ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: از ۴۵ هزار کارگر ساختمانی استان، ۲۱ هزار نفر دارای بیمه و ۲۴ هزار نفر نیز در صف بیمه هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، فرزاد پیشکاری امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در مراسم روز جهانی کارگر در شهرستان بانه، با بیان اینکه جامعه کارگران در همه عرصه‌های انقلاب، دروان دفاع مقدس، دوران سازندگی و هم‌اکنون نیز در سنگرهای اقتصادی حضوری تأثیرگذار و چشمگیر داشته‌اند، اظهار کرد: کارگران سربازان جنگ اقتصادی هستند و همواره در توسعه پایدار کشور نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

وی افزود: کارگران در همه عرصه‌های انقلاب به‌ویژه در دوران دفاع مقدس با تقدیم ۱۴ هزار شهید دین خود را به نظام و انقلاب ادا کرده و هم‌اکنون نیز در سنگرهای اقتصادی در مقابل تحریم‌های ظالمانه دشمنان انقلاب ایستاده و یار و یاور نظام و انقلاب اسلامی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: کردستان به خون ۵۴۰۰ شهید والامقام متبرک است و در کلام رهبر انقلاب مزین به سرزمین مجاهدت‌های خاموش و فداکاری‌های بزرگ است و این افتخار تا ابد در تاریخ ایثار و شهادت کردستانی‌ها ماندگار خواهد شد.

پیشکاری با تسلیت شهادت دو نفر از مرزبانان در شهرستان بانه گفت: امنیت و آسایش کشور مرهون خون پاک این شهیدان است که با خون خود از مرزهای این آب و خاک حفاظت و نگهداری می‌کنند.

انجام ۱۹ هزار بازرسی برای صیانت از حقوق کارگران در کردستان

وی از ارائه خدمات شبانه روزی به جامعه کارگری در استان با همکاری تشکلات کارگری و کارفرمایی خبر داد و افزود: ۱۹ هزار بازرسی در راستای فرهنگ سازی ایمنی، حفاظت فردی، بهداشت، صیانت از حق و حقوق کارگران و تأمین امنیت آنان در استان طی سال گذشته انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با اشاره به اینکه سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان بررسی می‌شود، اضافه کرد: این پرونده‌ها توسط هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد که با تلاش همکاران حوزه روابط کار، روند اطاله دادرسی‌ها که در سنوات قبل ۱۲۰ روز بوده، امسال به ۱۸ روز کاهش پیدا کرده است.

۱۴۳ هزار کارگر کردستانی دارای بیمه هستند

پیشکاری آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان دارای بیمه و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند.

وی تصریح کرد: سال جاری درآمدهایی از سوی مجلس برای بیمه کارگران ساختمانی بدون بیمه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان اضافه کرد: ۲۲۴ هزار نفر به صورت مستقیم بیمه‌های خود را به سازمان تأمین اجتماعی واریز می‌کنند که با احتساب خانوارها، حدود ۷۰۰ هزار نفر در کردستان مخاطب این اداره‌کل هستند.

پیشکاری با اشاره به اینکه ۹۲ درصد جمعیت استان یارانه‌بگیر هستند، افزود: از ۵۸۴ هزار خانوار یارانه بگیر استان، ۴۷۵ هزار خانوار، یارانه خود را به خرید کالا از کالابرگ الکترونیکی اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه مهارت‌آموزی و تربیت نیروی کار حرفه‌ای و ماهر موجب ایجاد اشتغال پایدار در کشور می‌شود، خواستار آموزش بیشتر کارگران ساختمانی در بحث ایمنی و حفاظت فردی شد و گفت: ایمنی نقش مؤثری در دستیابی به ارتقا سطح سلامت کارگران در جامعه دارد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس، از کارگران و کارفرمایان نمونه و برتر شهرستان بانه، تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 751437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.