هشدار سطح نارنجی در گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند

مدیرکل اداره هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی برای تقویت سامانه بارشی از امروز تا فردا سه‌شنبه در استان خبر داد و گفت: شهروندان و گردشگران طی این مدت از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مناطق مرتفع خودداری کنند.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تقویت سامانه بارشی از بعدازظهر امروز تا پیش از ظهر فردا سه شنبه در استان گیلان است.

وی افزود: طی این مدت بارندگی (بعضی نقاط رگباری و شدید، موقتی خیلی شدید) وزش باد (گاهی شدید، موقتی خیلی شدید) مه‌آلودگی، رعدوبرق و نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل اداره هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای تقویت سامانه بارشی در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی، اختلال در حمل‌ونقل جاده‌ای، لغزش و رانش، ریزش سنگ، خسارت به صنعت کشاورزی و سازه‌ها و برخورد صاعقه از اثرات فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

دادرس تصریح کرد: شهروندان و گردشگران طی این مدت از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مناطق مرتفع خودداری کنند.

وی گفت: به‌منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگوار انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت از کوهنوردی در مناطق کوهستانی و عشایر از جابه‌جایی و کوچ اجتناب کنند.

مدیرکل اداره هواشناسی گیلان افزود: طی این مدت مدیریت ورودی و خروجی آب خزانه‌های برنج و کرت‌های شالیزاری و تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف کشاورزی به‌ویژه مرغداری‌ها، گلخانه‌داران، باغداران و مزرعه‌داران، احتیاط در ترددهای جاده‌ای به سبب لغزندگی و کاهش دید، محکم کردن سازه‌های موقت، تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و هنگام وقوع رعدوبرق پناه گرفتن در مکان‌های امن و سرپوشیده ضروری است.

کد خبر 751118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.