۶ ماه دیگر تا انتخابات آمریکا؛ ترامپ یا بایدن؟

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در مقاله‌ای نوشت: با وجود اتهامات کیفری علیه نماینده حزب جمهوری‌خواه، اختلاف دو کاندیدا در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا همچنان ناچیز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نوشته است، شش ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پنج نوامبر، دونالد ترامپ در نظرسنجی‌ها نسبت به جو بایدن در ایالت‌های حساس پیشتاز است.

شش ماه دیگر تا انتخابات آمریکا؛ترامپ یا بایدن؟

فایننشال تایمز مدعی است که این یک تغییر خیره‌کننده برای ترامپ است که در سال ۲۰۲۱ پس از هجوم گروهی از حامیان او به ساختمان کنگره در تلاش برای لغو نتایج انتخابات، با محبوبیت کم‌سابقه ۲۹ درصدی از کاخ سفید خارج شد، بر اساس نظرسنجی اخیر سی‌ان‌ان، تعداد بیشتری از رای‌دهندگان ثبت‌نام‌شده، ریاست‌جمهوری بایدن را در مقایسه با ترامپ شکست‌خورده می‌دانند، ۵۵ درصد از پاسخ‌دهندگان آمریکایی گفتند که ریاست‌جمهوری ترامپ در مقایسه با ۳۹ درصد برای بایدن، موفقیت‌آمیز بوده است.

بر اساس گزارش مرکز آماری Pew Research، میزان محبوبیت بایدن از آغاز ریاست‌جمهوری او ۱۹ درصد کاهش یافته و در آوریل به ۳۵ درصد رسیده است، با این حال، به نظر می‌رسد که انتخابات ۲۰۲۴ یک رقابت بسیار نزدیک‌تر از رقابت‌های سال ۲۰۲۰ باشد، زمانی که فقط ۴۳ هزار رأی از ۱۵۵ میلیون رأی بایدن را پیروز کرد؛ در حالی که شش ماه به آغاز انتخابات مانده است، وضعیت فعلی دو کاندیدا در ادامه بررسی می‌شود.

نظرسنجی‌ها در حال حاضر چه نشان می‌دهند؟

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، نتایج نظرسنجی‌ها بسیار نزدیک بوده است. ترامپ و بایدن هر دو کمی بالاتر از ۴۰ درصد رأی دریافت کرده‌اند، با توجه به میانگین‌های نهاد پایش انتخابات FiveThirtyEight، ترامپ در حال حاضر دارای برتری ۰.۸ درصدی است که در محدوده خطای آماری قرار دارد. کاندیدای مستقل رابرت اف کندی جونیور حدود ۱۰ درصد رأی دریافت کرده است، اگرچه حمایت از نامزدهای حزب مستقل در نظرسنجی‌های پیش از انتخابات بیشتر از لحظه انتخابات واقعی است.

شش ماه دیگر تا انتخابات آمریکا؛ترامپ یا بایدن؟
نتایج نظرسنجی‌های ملی نشان‌دهنده رقابت نزدیک بین ترامپ و بایدن

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با رأی هر فرد تعیین نمی‌شود. بلکه بر اساس رقابت‌های برنده در ۵۰ ایالت تعیین می‌شوند که انتخاب‌کنندگان را به کالج انتخاباتی می‌فرستد. هر نامزدی که ۲۷۰ رأی از ۵۳۸ رأی الکترال کالج را به دست آورد، رئیس‌جمهور می‌شود.

در هفت ایالت چرخشی حیاتی - آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین- ترامپ بین یک تا شش امتیاز از بایدن جلوتر است.

شش ماه دیگر تا انتخابات آمریکا؛ترامپ یا بایدن؟
برتری ترامپ در اکثر ایالت‌های کلیدی

مسائل کلیدی در این انتخابات چه هستند؟

روزنامه فایننشال تایمز نوشته است که اولویت اصلی رای‌دهندگان آمریکایی همچنان اقتصاد است، موضوعی که ترامپ را در برابر بایدن دست برتر دارد، بر اساس آخرین نظرسنجی فایننشال تایمز که با دانشکده بازرگانی دانشگاه میشیگان انجام شده است، ۴۱ درصد از رای‌دهندگان در حوزه اقتصاد به ترامپ اعتماد دارند، در حالی که این آمار برای بایدن فقط ۳۵ درصد است.

نظرسنجی اخیر سی‌ان‌ان نشان داده است که ۶۵ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام‌شده اقتصاد را «بسیار مهم» برای رأی خود - بالاتر از هر موضوع دیگری - خوانده‌اند، در حالی که تورم به‌یقین به بایدن آسیب رسانده است، دیدگاه‌های سیاسی در مورد اقتصاد نیز نقش دارند. از میان کسانی که می‌گفتند اوضاع اقتصاد «ضعیف» است، ۴۱ درصد معتقدند که تغییر در رهبری سیاسی در واشنگتن دیدگاه آن‌ها نسبت به اقتصاد را بهبود می‌بخشد، در حالی که ۳۷ درصد تأثیر تورم پایین‌تر و ۱۴ درصد وضعیت مالی شخصی را عامل تغییر دیدگاه نسبت به اقتصاد معرفی کرده‌اند.

از دیگر مسائل مهم مهاجرت است که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد رای‌دهندگان معتقدند ترامپ از بایدن شایستگی بیشتری دارد، اما در محافظت از دموکراسی، حفظ حقوق سقط جنین و کاهش هزینه‌های درمانی و بهداشتی، بایدن قوی‌تر است.

شش ماه دیگر تا انتخابات آمریکا؛ترامپ یا بایدن؟
کاندید ترجیحی رای‌دهندگان در موضوع‌های بهداشت، حق سقط جنین، تورم، مهاجرت (گزینه‌های بایدن، ترامپ و هیچکدام)

اکثر آمریکایی‌ها بر اساس سیاست خارجی رأی نمی‌دهند، اما بر اساس نظرسنجی ماهانه فایننشال تایمز، رای‌دهندگان به‌طور مداوم گفته‌اند که فکر می‌کنند ایالات متحده برای کمک‌های نظامی و مالی به اوکراین و رژیم اسرائیل بیش از حد هزینه می‌کند، این امر می‌تواند به ترامپ کمک کند.

اگرچه ترامپ نگفته است که بودجه اوکراین و اسرائیل را قطع خواهد کرد، رئیس‌جمهور سابق به‌صراحت گفته است که انتظار دارد سایر کشورهای اروپایی هزینه‌های دفاعی خود را برای مقابله با روسیه افزایش دهند. جمهوری‌خواهان تلاش‌های قبلی خود در کنگره برای جلوگیری از تصویب کمک به دو کشور را متوقف کرده‌اند.

شش ماه دیگر تا انتخابات آمریکا؛ترامپ یا بایدن؟
اکثر آمریکایی‌ها مخالف کمک‌های مالی بیش از اندازه به اسرائیل و اوکراین هستند

شاید حتی مهم‌تر از مسائل فوق، این باشد که شخص بایدن و ترامپ از نظر مردم چگونه هستند.

اکثر رأی‌دهندگان می‌گویند ترامپ ۷۷ ساله از نظر جسمی و روحی وضعیت بهتری از بایدن ۸۱ ساله دارد، اما کمتر مطمئن هستند که ترامپ در مقام ریاست‌جمهوری اخلاقی عمل کند. بر اساس یک نظرسنجی ماه آوریل توسط Pew Research، حدود ۶۲ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام‌شده گفتند که مطمئن نیستند بایدن از نظر چابکی ذهنی توانایی ادامه این مسئولیت را داشته باشد، در مقایسه با ۵۹ درصد که گفتند مطمئن نیستند که ترامپ اخلاقی عمل کند.

شش ماه دیگر تا انتخابات آمریکا؛ترامپ یا بایدن؟
مقایسه چابکی ذهنی بایدن با اخلاقیات منفی ترامپ

ترامپ با چهار کیفرخواست قضائی از جمله اتهامات فدرال و ایالتی مبنی‌بر توطئه او برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ مواجه است. بر اساس نظرسنجی مجله پولیتیکو / ایپسوس، اکثریت آمریکایی‌های مستقل معتقدند که ترامپ در هر چهار مورد مجرم است. بر اساس نظرسنجی CNN، حدود ۲۴ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام‌شده که از ترامپ حمایت می‌کنند می‌گویند که اگر رئیس‌جمهور سابق محکوم شود، ممکن است در مورد آن تجدید نظر کنند.

چه کسی پول بیشتری دارد و آن را کجا خرج می‌کند؟

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، بایدن در رقابت پولی به شدت از ترامپ پیشی گرفته است و ستاد انتخاباتی بایدن تا پایان ماه مارس ۶۶ میلیون دلار بیشتر از ستاد ترامپ در اختیار دارد.

خزانه ترامپ به‌دلیل هزینه‌های قانونی او خالی شده است. حامیان مالی او از ژانویه ۲۰۲۳ حدود ۷۶ میلیون دلار به وکلای ترامپ پرداخت کرده‌اند که ۲۶ درصد از کل مبالغ جمع‌آوری شده توسط رئیس‌جمهور سابق است.

طبق گفته AdImpact، کارزار انتخاباتی بایدن بیش از ۳۹ میلیون دلار در سال جاری برای تبلیغات هزینه کرده است، در حالی که این رقم برای ترامپ ۲۵ میلیون دلار است، اما بیشتر هزینه‌های تبلیغاتی ترامپ صرف انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری شد، زیرا او با رقبای جمهوری‌خواه از جمله نیکی هیلی و ران دسنتیس مبارزه کرد.

یک ستاد حمایتی انتخاباتی طرفدار بایدن با نام Future Forward Pac که می‌تواند مبالغ نامحدودی را جمع‌آوری کند، قبلاً ۱۳۰ میلیون دلار در تبلیغات از ماه سپتامبر رزرو کرده است که هفت ایالت چرخشی و یک رأی انتخاباتی نبراسکا را در اوماها هدف قرار داده است.

شش ماه دیگر تا انتخابات آمریکا؛ترامپ یا بایدن؟
هزینه‌های دادگاهی ترامپ بیشتر از تفاوت بودجه انتخاباتی او با بایدن است (میلیون دلار از ۲۰۲۳)
کد خبر 750961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.