اشتغال، وام و کمک مالی بیشترین مطالبه ثبت شده مردم کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سامد

مدیرکل بازرسی و حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۳۸ هزار تماس با سامانه سامد کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته ثبت شده‌است که اغلب مطالبات مربوط به وام، اشتغال و کمک مالی بوده‌است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علی‌اصغر قلی‌پور امروز جمعه، چهاردهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سامانه سامد در راستای پاسداشت و صیانت از حقوق شهروندی، مبارزه با فساد اداری و شفافیت‌سازی عملکرد استانداری و مدیران فعالیت می‌کند.

وی افزود: سامد فرصت ارزشمندی برای برقراری ارتباط بی‌واسطه مردم، مسئولان و دولت‌مردان بوده که باید از این بستر در جهت حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردم استفاده کرد.

مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: درخواست و شکایت هم‌استانی‌ها به محض تماس آنها در سامانه ثبت و همان روز به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ارجاع می‌شود و دستگاه مربوطه موظف هستند در کمترین زمان پاسخگو متقاضی در سامانه باشند.

وی با اشاره به اینکه مرکز سامد استانداری سال گذشته در برقراری ارتباط بین مردم و مسئولان و پاسخگویی به مردم عملکرد خوبی داشته است، تصریح کرد: سال گذشته ۳۸ هزار و ۷۶۰ تماس با سامانه ۱۱۱ استانداری برقرار شد.

قلی‌پور خاطرنشان کرد: بیشتر موضوعات ثبت شده در سامد مربوط به وام بانکی، درخواست کمک مالی، اشتغال، مسائل و مشکلات اجتماعی و اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه بیش از هفت هزار نفر نیز به صورت حضوری به این مرکز مراجعه کرده‌اند، افزود: پارسال یک هزار و ۱۳۱ ساعت پاسخگویی در این سامانه انجام شد.

مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در برنامه‌های میز ارتباطات مردمی پاسخگویی توسط استاندار، معاونین و مدیران ستادی استانداری و فرمانداران، شهرداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به صورت حضوری با هدف افزایش رضایت‌مندی مردم و رعایت حقوق شهروندی انجام می‌گرفت که از دیگر اقدامات این مرکز بود.

وی تصریح کرد: دعوت و گفتگو با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان و رسیدگی به مسائل و مشکلات مردمی از جمله دیگر اقدامات مرکز سامد استانداری استان است.

قلی پور خاطرنشان کرد: سامانه الکترونیکی سامد از راه‌های برقراری ارتباط مردمی است که تمام شهروندان در نقاط مختلف این استان می‌توانند ایده‌ها، پیشنهادات، انتقادات، شکایت‌ها و درخواست‌های خود را از دستگاه‌های اجرایی مطرح کنند.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی این سامانه افزایش مشارکت مردمی در نظارت همگانی و تقویت و تثبیت اعتماد مردم به دولت، افزایش رضایت مردم از طریق ارتقا کیفیت پاسخگویی دستگاه‌ها و سازمان‌ها است.

مدیرکل بازرسی و حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمرکززدایی در رسیدگی به مطالبات مردم، ایجاد هماهنگی، وحدت رویه و مدیریت یکپارچه امور ارتباطات مردمی، افزایش سرعت در رسیدگی با بهره‌گیری از سیستم سامد و ضریب نفوذ الکترونیکی ارتباطات مردمی را از دیگر اهداف این سامانه است.

وی تصریح کرد: سامانه سامد از طریق تماس با تلفن ۱۱۱ آماده دریافت درخواست‌ها، گزارشات، نظرات و پیشنهادهای مردم از دستگاه‌های دولتی و ثبت و بررسی و پیگیری و تحقق آنها در چارچوب قانون و مقررات است.

قلی‌پور خاطرنشان کرد: این سامانه در راستای شعار محوری دولت سیزدهم مبنی بر توسعه زیرساخت‌های خدمات‌رسان به مردم و سهولت دسترسی ارتباطی تمامی اقشار جامعه با دولت عمل می‌کند.

وی گفت: سامد با آدرس اینترنتی http://111.ir از شبکه دولت به شبکه اینترنت انتقال داده شده و به اطلاع مردم شریف استان می‌رساند از این به بعد به جای مراجعه حضوری و تماس تلفنی به آدرس اینترنتی ذکر شده مراجعه و موارد خود را ثبت و پیگیری کنند.

کد خبر 750360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.