خداوند همه را مکلف کرده که به معلمان احترام بگذارند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: خداوند همه را مکلف کرده که به معلمان احترام بگذارند و معلمی شغلی مقدس است و در قیامت مقام معلمان را خواهیم دید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام سید مهدی قریشی امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان ارومیه اظهار کرد: باید ارزش و جایگاه شغل معلمی و بحث تعلیم و تعلم در افکار عمومی تبیین و ارتقا یابد.

وی افزود: معلم و تعلیم در اسلام از جایگاه بسیار والایی برخوردار است و اولین آیات در خصوص تعلیم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: معجزه پیامبر (ص) نیز علم و کتاب قرآن است.

قریشی ادامه داد: افتخار پیامبر و امامان ما این بود که معلم بشریت هستند.

وی تصریح کرد: خداوند همه را مکلف کرده که به معلمان احترام بگذارند و معلمی شغلی مقدس است و در قیامت مقام معلمان را خواهیم دید.

قریشی عنوان کرد: دولت و تمامی نهادها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند و مساله نیروی انسانی باید در این مجموعه حل و معلمان نیز از نظر مادی و معنوی باید تقویت شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: معلمان نباید تنها به علم‌آموزی اقدام کنند بلکه دانش آموزان با هویت ایرانی و اسلامی تربیت کنند.

قریشی افزود: غزه به یک مساله بین‌المللی تبدیل شده و نباید بگذاریم به فراموشی سپرده شود.

وی گفت: آمریکا از این وحشی‌گری و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه حمایت می‌کند و حتی در برابر دانشجویان و اساتید معترض خودشان با خشونت کامل عمل می‌کنند.

قریشی اظهار کرد: چهره واقعی آمریکا امروز پس از اعتراضات اخیر بر جهانیان آشکار شد.

وی تصریح کرد: به مدد الهی پیروزی نظام اسلامی و نابودی اسرائیل را شاهد خواهیم بود.

کد خبر 750342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.