اعتراضات دانشجویان در آمریکا تحول بسیار عظیم جهانی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اعتراضات دانشجویان آمریکا یک دگرگونی و تحول بسیار عظیم جهانی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی امروز_ چهاردهم اردیبهشت_ در خطبه‌های نمازجمعه اراک اظهار کرد: دولت آمریکا به مردم، دانشجو و استاد دانشگاه رحم نمی‌کند و مقابل دوربین‌ها و رسانه‌ها با تمام وحشی‌گری و خشونت زنان، مردان، اساتید و دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد و دستگیر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اعتراضات دانشجویان از مرکز آمریکا، کانادا، انگلیس و آلمان آغاز شده و نشان از بیداری وجدان دانشجویان می‌دهد که علیه نظام سلطه در حال حرکت است، افزود: این بیداری از مرکز دانشگاه‌ها آغاز شده و پایه‌های حکومت رژیم صهیونیستی را به لرزه درآورده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: اعتراضات دانشجویان آمریکا یک دگرگونی و تحول بسیار عظیم جهانی است.

آیت‌الله دری نجف آبادی با بیان اینکه وعده خداوند است که فرموده: «هیچ حکومتی با ظلم پایدار نیست و از بین خواهد رفت» محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: این اعتراضات نشانگر وحدت و بیدارباش مردم جهان است بر علیه غرب و رژیم صهیونیستی که ثمره خون‌های پاک ریخته شده آنها را نابود خواهد کرد.

وی ادامه داد: در جهان هیچ انسانی یهودی ستیز نیست و مشکل جهانیان با رژیم صهیونیستی است که ملت مظلوم غزه و فلسطین را به خاک و خون می‌کشد و سازمان‌های حقوق بشری عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه باید سازمان ملل متحد در خدمت مظلومان باشد اظهار کرد: این سازمان باید قاطعانه از مظلومان حمایت و با ظالمانی که انسان‌های بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند برخورد کند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی افزود: امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و خون شهدا موجب بیداری مردم جهان شده است و امید می‌رود سازمان ملل هم تغییر رویه دهد.

وی اضافه کرد: هدف سیاست‌های شوم استکبار و صهیونیست‌ها این است که خاورمیانه، جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی را مهار کنند.

امام جمعه اراک ادامه داد: امید می‌رود همان‌گونه که جوانان ما در زمان انقلاب در برابر طاغوت ایستادند، این بار با همراهی مردان حزب الله، عراق، سوریه و یمن بتوانیم صهیونیست‌ها را شکست دهیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: امام جعفر صادق (ع) صدها دوره آموزشی پیرامون موضوعات مختلف ارائه کرده‌اند، اگر روایت‌های بسیار زیاد امام صادق (ع) به دست ما نمی‌رسید شاید بسیاری از علوم دچار بن‌بست می‌شد و نمی‌توانستیم امروز از آنها بهره گیریم.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) می‌فرماید، قدرت اقتصادی جامعه اسلامی باید در اختیار افرادی باشد که حلال و حرام را تشخیص می‌دهند و مرد عمل و اهل کار معروف باشند چراکه اگر اینگونه نباشد جامعه اسلامی ضربه خواهد دید.

امام جمعه اراک با بیان اینکه گسترش و عمق‌بخشی به مفاهیم دینی و مذهبی به خصوص مذهب تشیع در زمان امام جعفر صادق (ع) شکل گرفت خاطر نشان کرد: بزرگان، اساتید و نخبگان حوزه‌های علمی و دانشگاه‌ها باید بتوانند فضای علمی و پژوهشی کشور را با تاسی از سیره و شیوه این امام همام مدیریت کنند و برای آینده ایران اسلامی تربیت شاگردان توانمند را در دستور کار خود قرار دهند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی گفت: در صورتی که علم این امام همام نبود حوزه‌های علمیه ما به این میزان خیر و برکت نداشتند، انقلاب اسلامی بر پایه‌های کربلا و امامین باقر و صادق (ع) استوار است.

وی با گرامیداشت هفته معلم و روز کارگر خاطرنشان کرد: باید تمام کارگران با تمام وجود برای تولید و پیشرفت و تقویت پایه‌های اقتصاد ملی تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی دارای ظرفیت‌های تولیدی ارزشمندی است که با همت‌های بلند می‌توان از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره برد و برای آبادانی ایران اسلامی اقدام کرد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه همه اقشار جامعه باید در فرآیند تولید در بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و خدمات سهیم باشند گفت: سیستم بانکی هم باید در خدمت تولید و مردم باشد و مسئولان بانکی باید با مراقبت‌های لازم منابع موجود را در جامعه مصرف کنند تا هیچ حقی ضایع نشود.

وی ادامه داد: همه آحاد جامعه در جمهوری اسلامی ایران باید به سهم خود و هر اندازه که می‌تواند در راستای رشد تولید و تقویت اقتصاد ملی و قطع وابستگی‌ها تلاش کند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است تصریح کرد: یکی از راهکارهای تحقق شعار سال، جلب مشارکت و امنیت خاطر مردم برای سرمایه‌گذاری‌های در بخش اقتصادی است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با گرامیداشت هفته سیاسی و عقیدتی سپاه پاسداران گفت: سپاه، مایه امید و چشم و چراغ جامعه است، این نهاد باید تقویت شود تا به عزت و سربلندی ایران اسلامی کمک کنند.

کد خبر 750330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.