معلم ستون فقرات دستگاه تعلیم و تربیت است

امام جمعه کاشان گفت: معلم ستون فقرات دستگاه تعلیم و تربیت است و هر کسی به اندازه توانش در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام سید سعید حسینی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه کاشان اظهار کرد: معلم ستون فقرات دستگاه تعلیم و تربیت است و هر کسی به اندازه توانش در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشد اگر جایی توان نداشته باشیم تکلیفی خواسته نشده، چرا که پایه تکلیف در فقه، توان، وسع و قدرت است.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدا به‌ویژه شهدای آموزش و پرورش و تبریک هفته معلم، افزود: سخن گفتن در مورد معلم، ساده نیست زیرا جایگاه معلم بسیار رفیع و بزرگ است و نخستین معلم بشریت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) است، شخصیتی که در کسوت نبوت مأموریت معلمی را هم انجام دادند.

امام جمعه کاشان ادامه داد: مأموریت معلمان فوق‌العاده حساس و مهم است و یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های آن‌ها در حوزه انسان سازی است.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: ایران اسلامی در وعده صادق اوضاع منطقه را به قبل و بعد وعده صادق تقسیم کرد و امروز همه مسلمانان جبهه مقاومت با قوت بهتری ایستادگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق نقطه عطفی بود برای دنیا و قدرت ایران نمایان شد، گفت: کشورهایی که مدعی به تجهیزات و امکانات جنگی داشتند حالا ساکت شدند و رژیم صهیونیستی هم که درصدد پاسخ بر آمد، جهان غرب، او را از مقابله با ایران مقتدر، برحذر داشت.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه امروز بیش از ۴۰ دانشگاه اروپا و آمریکا به میدان آمدند و علیه اسرائیل تظاهرات کردند، گفت: کشورهایی که ادعای آزادی بیان داشتند حالا دانشجویان خود، تنها کسانی که از مظلوم دفاع کردند را دستگیر و روانه زندان‌ها می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و حامیانشان در باتلاق بزرگ غزه در حال دست و پا زدن هستند، گفت: امروز مظلومان جهان یقه زورگویان را گرفته و می‌گویند زمان بزن و در رو تمام شده است.

وی افزود: امروز جوانان کشورهای غربی برای حقیقت طلبی به خیابان‌ها آمده‌اند چرا که دیگر تحمل زورگویی و ستمگری علیه مظلومان را ندارند.

کد خبر 750309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.