اجبار دانش‌آموز برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به شرایط اقتصادی خانوارهای استان هرگونه اجبار توسط مدیران مدارس ممنوع و در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش و شکایات مردمی با مدیر مدرسه متخلف برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی آرند، امروز _جمعه، چهاردهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نخستین کارگروه تولید، ساماندهی، نظارت و توزیع لباس فرم دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی جدید، چگونگی پوشش، نظارت و توزیع لباس‌های فرم دانش‌آموزان بررسی شد.

وی افزود: داشتن روپوش یکسان و متحدالشکل برای هر دوره تحصیلی در مدرسه علاوه بر تقویت حس و روحیه همدلی و دوستی بیشتر در بین دانش‌آموزان، باعث رشد تحصیلی آنها، کاهش استرس ناشی از نحوه مد و لباس، ایجاد آرامش، تمرکز فکری بیشتر آنها بر روی درس و تحصیل و از همه مهم‌تر کاهش هزینه‌های مالی برای خانواده‌ها می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این مسئله به منزله الزام و اجبارخانواده‌ها برای تهیه لباس فرم جدید مدرسه در تمام مقاطع تحصیلی مدارس دولتی و غیر دولتی استان نیست، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی خانوارهای استان هرگونه اجبار توسط مدیران مدارس ممنوع و در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش و شکایات مردمی با مدیر مدرسه متخلف برخورد قانونی می‌شود.

وی با بیان اینکه چنانچه لباس فرم امسال دانش‌آموزی مرتب و قابل استفاده مجدد در سال تحصیلی جدید برای آن باشد، اجباری برای خرید و تهیه لباس فرم جدید در سال تحصیلی پیش رو نیست، تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل ساماندهی و نظارت بر تهیه و توزیع پوشاک دانش‌آموزان، هیچ مدیر مدرسه‌ای مجاز نیست با تولید کننده و یا فرد خیاط برای تولید و تهیه لباس فرم دانش آموزان انعقاد قرارداد کند و به اجبار، دانش‌آموز و یا اولیا را به خیاط مورد نظر خود معرفی کند.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: انتخاب لباس فرم دانش‌آموزان بر اساس نمادها و الگوهای ایرانی_اسلامی با بهره‌گیری از جدیدترین جدول استاندارد سازمان ملی استاندارد در زمینه پارچه‌های روپوش مدارس، طراحی لباس بر اساس الگوهای بومی، منطقه‌ای، نیازهای مناطق و همچنین اقتضائات جمعیتی، سنی، جنسیتی وقومیت‌های مختلف و نیز برنامه‌ریزی‌های لازم جهت آشنایی دانش‌آموزان و خانواده‌ها با شیوه و مظاهر تهاجم فرهنگی غرب توسط شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان مدارس دولتی و غیردولتی استان مورد تأکید است.

وی افزود: تشکیل کارگروه تعیین نرخ لباس فرم مدرسه در اسرع وقت توسط دستگاه‌های متولی و اعلام آن به خیاطان از پیش تعیین شده، مدیران مدارس و خانواده‌ها شد در دستور کار قرار دارد.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: علاوه بر تعیین نرخ باید الگو، جنس، طرح و رنگ پارچه مشخص و به ذی‌نفعان اعلام و در محل‌های مشخص برای توزیع لباس فرم در دید اولیا قرار گیرد.

کد خبر 750285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.