تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است

فرماندار شهرستان هرسین بر تهیه نقشه مناطق دارای سابقه آتش‌سوزی به منظور پیش‌بینی راهبردهای پیشگیرانه و بعنوان‌ یک پدافند غیر عامل تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، ابوطالب ایتوندی امروز _ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت _ در اولین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران اظهار کرد: امیدوارم امسال نیز مانند سال گذشته در میزان تصادفات شاهد کاهش آمارها باشیم.

وی افزود: تهیه نقشه مناطق دارای سابقه آتش سوزی به منظور پیش بینی راهبردهای پیشگیرانه و به عنوان یک پدافند غیر عامل ضروری است، و با اجرای این روند می‌توان با راهبردهای پیشگیرانه، تجهیز دهیاری‌های منطقه به امکانات اطفا حریق، اطلاع رسانی و هشدارهای به موقع به کشاورزان، عشایر و روستاییان آنان را از خطرات احتمالی آگاه کرد.

فرماندار هرسین خواستار استاندارد سازی و بروز نمایی آموزش‌های اطفا حریق برای روستاییان و استفاده از ظرفیت گروه‌های روستا دار محیط زیست برای مهار آتش سوزی شد.

وی تصریح کرد: نوسازی کلیه علائم، تابلوها، ایجاد شیارهای لرزاننده در مسیرهای پیش بینی شده، ایجاد و توسعه روشنایی معابر شهری و روستایی و همچنین محورهای مواصلاتی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

ایتوندی همچنین از ادارات متولی خواست با آموزش عمومی و فرهنگ سازی مؤثر از وقوع آتش سوزی در مراتع و اراضی کشاورزی پیشگیرانه نمایند، و افزود: آمادگی دستگاه‌های خدماتی و هشدار به دهیاری‌ها با توجه هشدارهای اخیر هواشناسی، مسیل‌ های پر خطر شهرهای هرسین، بیستون و روستاهای بخش‌های مرکزی و بیستون شناسایی و توسط ادارات مربوطه به صورت روزانه مورد بازدید و رصد قرار می‌گیرند.

کد خبر 750222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.