واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند

رئیس اتاق اصناف یاسوج گفت: واحدهای صنفی جهت جلوگیری از بروز مشکل در دریافت خدمات بیمه‌ای، بانکی و مالیاتی نسبت به ثبت شناسه یکتا اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، مهرداد الهی امروز_ پنجشنبه، سیزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهلت تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی کسب و کار (شناسه یکتا) تا ۲۵ اردیبهشت سال‌جاری از سوی هیئت مقررات‌زدایی تمدید شده‌است.

وی افزود: در صورتی‌که صنوف نسبت به اخذ شناسه یکتا اقدام نکنند مجوز قدیمی آنها، اعتبار قانونی برای فعالیت کسب و کار را ندارد.

رئیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اطلاع‌رسانی لازم به همه صنوف، گفت: صنوف برای جلوگیری از ایجاد مشکل در دریافت خدمات بانکی، بیمه‌ای، مالیاتی و دیگر خدمات نسبت به الکترونیکی کردن مجوزهای کسب و کار خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: صاحبان کسب و کار می‌توانند با گوشی همراه با ثبت اطلاعات کارت ملی، شماره جواز کسب و کار و کد پستی محل کسب و کار در درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir شناسه یکتا را دریافت کنند.

الهی خاطرنشان کرد: از ۳۰ هزار واحد صنفی موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد، کمتر از چهار هزار واحد صنفی اقدام به دریافت شناسه یکتا کرده‌اند.

وی فرآیند تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را آسان، رایگان، غیرحضوری و تنها در چند دقیقه اعلام کرد و گفت: مجوزهای الکترونیکی بر فضای وب و همچنین از طریق گوشی‌های هوشمند قابل استعلام است و نیاز به امضا ندارد و مجوزهایی که از مسیر درگاه ملی مجوزهای کشور به نشانی «mojavez.ir» صادر نشده باشند با مشکلات مالیاتی، بانکی و خدمات دولتی مواجه خواهند شد.

کد خبر 750123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.