مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است

عضو هیئت رئیسه و دبیر دوم شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: امروز پیشروی‌های محدوده‌ای شهر ارومیه یک پیشروی تحمیلی است نه پیشروی کارشناسانه؛ این امر مدیریت شهری را با چالش مواجه خواهد کرد.

گلشن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: مناطق حاشیه‌نشین هم‌اکنون بزرگترین مشکل شهر ارومیه است که قابل کنترل نیست.

وی افزود: امروز در بسیاری از مناطق حاشیه‌نشین شهر ارومیه شاهد تولید مسکن حتی با متراژهای بسیار پایین هستیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه با اشاره به تفکیک زمین‌ها حتی در روستاهای الحاقی به محدوده شهر گفت: امروز شاهد تفکیک زمین‌های الحاقی به محدوده شهر ارومیه با متراژهای بسیار پایین هستیم که در صورت مدیریت نکردن با مشکل مواجه خواهیم شد.

نوروزی تصریح کرد: وقتی نقطه‌ای از شهر به داخل محدوده الحاق می شود، نیاز به ارائه خدمات دارد و اگر پیش‌بینی مدیریتی و برنامه‌ریزی شهرسازی نشود، دچار مشکل خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز پیشروی‌های محدوده‌ای شهر ارومیه یک پیشروی تحمیلی است، نه پیشروی کارشناسانه؛ این امر مدیریت شهری را با چالش مواجه خواهد کرد.

نوروزی عنوان کرد: مردم از مدیریت شهری خدمات می‌خواهند با توجه به بروز بعضی از مسائل غیر کارشناسانه مدیریت شهری دچار مشکل شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: ارومیه با توجه به گسترش بی‌رویه باید به سمت‌وسوی طبقات‌سازی و شهرک‌سازی برود و مردم را باید با فرهنگ آپارتمان‌نشینی آشنا کنیم.

نوروزی گفت: باید تلاش شود با امکانات کم، بیشترین رضایتمندی شهروندان جلب شود و این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که امکانات کافی و رفاهی را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

وی در ادامه سخنانش یادآور شد: در حاشیه شهر ارومیه شرمنده مردم هستیم و باید در مدیریت نقاط حاشیه‌نشینی به سمت و سوی شهرسازی مدرن برویم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: خوب زندگی کردن حق مردم است و از این رو دستگاه‌های دخیل در صنعت شهرسازی باید با دست به دست هم دادن و در کنار مدیریت شهری بودن این مشکل را رفع کنند.

کد خبر 749416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسفندیار مرادپور IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    2 2
    سلام وقت بخیر بنده بازنشسته هستم ولی برای گرفتن وام به چندین بانک رفتیم برای تقاضا ی وام از ایثارگران ارتش هم نامه بردم به بانک باز گفتن اقوام نداریم گفتم ایثارگری ارتش نامه نوشته در جواب گفتن از هر کجا هم نامه بیاری تا نامه بنیاد شهید بیاری وام بگیری بنیاد شهید هم برای ما ایثارگران هم نامه نمی دهد پس این کارت ایثارگری ارزش قائل نیستن برای چی دادن به ما از شما مسعولان محترم عاجزانه تقاضا دارم در فکر همچنین ایثارگران هم باشید تشکر از لطف شما بزرگوار ان
    • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      1 2
      همه نوع امتیاز و تسهیلات و تخفیفات و دانشگاه و استخدام و .... در انحصار شماست
  • FR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    2 1
    سلام چرا مشکل زمینهای عرفان حل نمیشه دیگه موها مون همرنگ دندونامون شده خیلی ها هم عمرشون تموم شد و از مال خودشون بهره نبردن ما بازنشست شدیم و همچنان مستاجریم آیا امیدی هست !
  • مهدی IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    5 0
    همش میگن باید این کار رو باید آن کار را انجام بدیم که هیچکدام رو هم هیچوقت انجام نمیدن.
  • اسماعیل مصطفی زاده IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    0 0
    سلام ملک بنده کمربندی نرسیده به ابوذر دو خانواده تو این ملک زندگی می کنیم سی سال هست بدون انشعاب گاز شهرداری مجوز حفار کنی نمی دهد در ضمن جاده خا‌کی هست شرکت گاز پست میکنه به شهرداری شهرداری پست میکنه به شرکت گاز تو این وسط ما موندیم با مشکل زندگی به سر می بریم بچه کوچک داریم لطفا رسیدگی فرمایید متشکرم
  • خسته قادر IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    1 0
    ورودی شهر ارومیه از طرف کمربندی خاتم الانبیا نیاز به رسیدکی وزیبا سازی دارد وهمچنین به جمع آوری ضایعات فروشان وآنهایی ایجاد سد معبر کرده اند دارند چون چهره شهر ارومیه را زشت کرده اند واین زیبنده شهر ی بزرکی مثل ارومیه نیست مسولان مربوطه لطفا رسیدکی فرمایند تا ورودی شهر ارومیه زیباتر شود۰
  • مهدی خطببی IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    0 1
    خانم دکتر نوروزی شریف ترین و دلسوزترین نماینده شورای شهر اورمیه هست. سلامت و پایدار باشید خانم دکتر .
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    0 1
    چرا مشکل زمین های ما حل نمیشه من ی قطعه زمین دارم تو قطعه دوم کمربندی نزدیک هشت سال شد عرضه ندارید حق و حقوق مردم رو بدید چرا در ب درشون میکنید؟
  • عارف CA ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    2 0
    ادمین جان بهتره یه تیتر در رابطه با ارومیه پر ترافیک ترین شهر ایران بخاطر همین کارشناسان بیسواد بزنی تا حداقل مردم بدونن با فشرده سازی و آپارتمان سازی‌ها در شهر منجر به ترافیک و شلوغی شهر میشه ... ارومیه کویرها و زمین‌های نمکی و مرده داره که با توسعه شهر سازی در شرق ارومیه می‌توان از ساخت ساز غیر مجاز جلو گیری کرد..
  • قلی IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    1 0
    مناطق حاشیه نشین و مهاجر نشین کشتارگاه و اسلام آباد مخصوصا
  • منصور موذنی IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    0 0
    کی میخواد حل کنه اینا رو پس!!!! ضایعات جمع کن ها
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    0 0
    سلام خسته نباشید توروخدا فکری به زمین های عرفان بکنید خسته شدیم از مستاجری
  • علیزاده IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    0 0
    بعداز۹سال اجاره نشینی باهزار مکافات ۱۰۰مترزمین خریدم.درحاشیه اسلام آباد رفتم مجوز بگیرم بعد از یکماه دونده گی گفتند این زمین مال تو نیست.آیا این درست است.چرااز صاحب زمین‌ها نگرفتید.