۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
معلم هدایت‌گر جامعه است

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: معلم در هر جامعه‌ای با هر دین، مذهب و فرهنگ، قابل احترام و هدایت‌گر جامعه است.

به گزارس خبرگزاری ایمنا از خوزستان عبدالله حبیبی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در آیین نواختن زنگ سپاس معلم که به صورت نمادین در دبستان حضرت مریم (س) حمیدیه انجام شد، اظهار کرد: معلمان انسان‌ها را از گمراهی نجات می‌دهند یعنی همان کاری که پیامبر (ص) انجام می‌دهند، قرآن می‌فرماید انسان‌ها قبل از علم و حکمت، در ضلالت گمراهی می‌روند و آنچه انسان را هدایت می‌کند، علم و دانش است و این مسئولیت سنگین بر عهده معلمان است.

وی افزود: معلم انسان را به نور می‌آورد و مسیر هدایت را به دست خود گرفته است، امروز دور هم جمع شده‌ایم تا از این مقام قدردانی کنیم.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: معلم در هر جامعه‌ای با هر دین، مذهب و فرهنگ، قابل احترام است همان‌گونه که تعلیم و تربیت در اسلام زمان و مکان نمی‌شناسد. دانش آن‌قدر جایگاه دارد که انسان‌ها باید تمام زندگی خود را وقف آن کنند.

حبیبی اضافه کرد: امروز کارهای فرهنگی سپاه کمتر از معلمان نیست، روحانیت نیز در حوزه‌های علمیه همه معلم هستند و نقش هدایت جامعه را بر عهده گرفته‌اند.

کد خبر 749379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.