نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: این نهاد آماده همکاری و تعامل بیشتر با مدیریت شهری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، سردار هادی رفیعی‌کیا عصر امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر اظهارکرد: نیروهای پاکبان شهرداری ظرفیت بسیار خوبی برای حفظ اموال شهرداری و مردم هستند و درخواست پلیس از مدیریت شهری این است که در صورت امکان از این ظرفیت به شکل صحیح بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی آماده همکاری و تعامل بیشتر با مدیریت شهری است، افزود: به‌عنوان یک شهروند و سرباز که در راستای تامین نظم و امنیت مشغول به فعالیت است از تمامی تلاش‌های مدیریت شهری قدردانی می‌کنم و روز شوراها را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با گرامیداشت روز خلیج‌فارس گفت: اگر امروز از خلیج فارس نام برده می‌شود، بدون شک خون‌هایی ریخته شده و جان‌هایی ایثار شده تا این نام ماندگار شود.

رفیعی‌کیا با بیان اینکه هیچ چیز بهتر از خدمت به خلق نیست آن هم مردمی که شایسته خدمت‌رسانی هستند، تاکید کرد: مردم شریف کلانشهر اراک همواره جلوتر از مسئولان فعالیت کرده‌اند و حق خود را نسبت به نظام و انقلاب ادا کردند.

وی ادامه داد: هیچ سازمان و نهادی بیشتر از پلیس از سوی حاکمیت در تماس مستقیم با مردم نیست و از نظر زمان سطح و گستره جغرافیایی همچنین سطح و عمق موضوعات بیشترین تعاملات و تماس با مردم توسط نیروی انتظامی انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا که چکیده و جوهره‌ای از مردم هستند، به علت مطالبه‌گری و اقدامات و پیگیری‌هایی که انجام می‌دهد، بیشترین سطح تماس را با حاکمیت دارد.

سردار رفیعی کیا با بیان اینکه این دو نهاد مقدس و دو عنصر مفید برای میهن و مردم اقدامات بزرگی را برای مردم انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: وقتی به آسیب‌های اجتماعی کلانشهر اراک نگاه می‌کنیم، نام کلان شهر و صنعتی بودن در کنار اقتصادی بودن باید کیفیت زندگی بهتری را الزاماً در اذهان عمومی ایجاد کند.

وی اضافه کرد: در موضوع خدمات‌رسانی و هوشمندسازی شورای شهر و شهرداری دست به دست هم دادند و یک انقلاب در ۱۴۰۲ در کلانشهر اراک به وقوع پیوست.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در کلانشهر اراک از دیدگاه پلیس انتظارات نیروی انتظامی از مدیریت شهری علی رغم آنکه می‌دانیم در موضوع کمپ ماده ۱۶ و اردوگاه ماده ۴۲ متولی چه نهادی است و بهزیستی چه نقشی بر عهده دارد اما عموم مردم و مدیریت شهری باید با تعامل چهره شهر را تغییر و شرایط را بهتر کنیم.

رفیعی‌کیا افزود: در برخی از نقاط شاهد حضور معتادین متجاهر و خرده فروش‌های مواد مخدر هستیم و این مسائل در شورای تامین مطرح می‌شود و کارهای مربوط به انتظامی و امنیتی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه شهر یک مسئول پر مسئولیت به نام شهردار دارد، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در کنار بهزیستی باید شهرداری را یاری کنند تا انتظارات مردم در این راستا که از نظر بصری نامبارک هستند، بهبود یافته و جمع‌آوری شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اظهارکرد: استفاده کردن از نگهبان محله یک امر پذیرفته شده در برنامه سوم، چهارم و پنجم توسعه کشور بوده است و برای برقراری نظم و امنیت، می‌توان با گماردن نگهبان از دره نورالشهدای گردو در کنار آن نیروی پلیس استفاده کرد.

کد خبر 749199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.