تلاش برای رشد منطقی تعرفه‌های درآمدی شهرداری قم

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به رشد منطقی عوارض ساخت‌وساز و تعرفه‌های خدمات شهری شهرداری قم با توجه به نرخ تورم گفت: تلاش کردیم در کنار تامین هزینه‌های شهر، فشاری بر شهروندان تحمیل نشود.

محمد وحیدنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم در خصوص چشم‌انداز و برنامه راهبری اداره کل تشخیص و وصول درآمد در سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده در بودجه شهرداری قم از مهم‌ترین مأموریت‌های این اداره کل است.

وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری قم با توجه به ظرفیت‌های موجود تنظیم شده و تحقق آن به عوامل مختلفی بستگی دارد، افزود: توجه و برنامه‌ریزی دقیق مجموعه مدیریت شهری و شهردار قم یکی دیگر از دلایل مؤثر در تحقق بودجه ۱۰۷ درصدی است.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به عوارض ساخت‌وساز و بهای خدمات شهرداری قم، خاطرنشان کرد: مسئله رشد عوارض با توجه به تخفیف‌هایی که در طول سال داده می‌شود و شرایط تورمی کشور تعیین شده و در عین حال تمام تلاش برای رشد منطقی تعرفه‌ها است.

وحیدنیا با بیان اینکه شورای اسلامی شهر قم با رشد ۳۸ درصدی عوارض ساخت‌وساز موافقت کرد، ادامه داد: مجموعه شهرداری قم در تلاش است با حفظ روند منطقی رشد عوارض، درآمدهای لازم برای توسعه شهر را محقق کند.

وی ادامه داد: امیدوارم با توجه به ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در حوزه‌های مختلف همچون سرمایه‌گذاری، شهرسازی و املاک بتوانیم درآمد مورد نظر را در پایان سال تحویل بگیریم.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم اضافه کرد: در سال ۱۴۰۳ اجرای پروژه‌های مختلف در حوزه عمرانی برای شهر قم پیش‌بینی شده و لازمه آن تحقق درآمدهای شهری است.

کد خبر 749036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.