شهرداری‌ها باید دنبال درآمد پایدار باشند

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها موجب خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان خواهد شد.

مجید ناصحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان با اشاره به اینکه ایجاد درآمد پایدار به شهرداری‌ها به خدمات‌رسانی بهتر منجر می‌شود، اظهار کرد: صرف هزینه‌کرد بر اساس بودجه راهکار مناسبی نیست.

وی با اشاره به اینکه پس از تشکیل شوراها متأسفانه حمایت مالی دولت از شهرداری‌ها قطع شد، اضافه کرد: در حال حاضر وابستگی شهرداری‌ها به بودجه دولتی بسیار کم است.

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه کسب درآمد پایدار برای شهرداری‌ها از جمله موضوعات اساسی است که در شوراها مطرح بوده است، اضافه کرد: حتی زمانی که قانون مالیات ارزش افزوده طرح شد با حذف برخی از عوارض در شهرداری این به یک درآمد پایدار تبدیل شد و در حال حاضر توسط سازمان امور مالیاتی وصول و در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.

ناصحی‌مقدم با بیان اینکه درآمد پایدار موجب سرویس‌دهی بهتر به مناطق محروم و خدماتی بهینه‌ای می‌شود، افزود: تأمین اعتبار پروژه‌ها به سختی اتفاق افتاده است و حضور سرمایه‌گذاران در ایجاد ارزش افزوده امری مهم برای شهرداری زنجان است که امیدواریم این فضا در آینده بیشتر شکل بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح پارکینگ توفیق در راستای کسب درآمد توسط شهرداری گفت: این پارکینگ ظرفیت جاگیری ۱۵۰ خودرو را دارد که البته تا زمان واگذاری به پیمانکار به صورت رایگان در خدمت مردم خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان افزود: تجربه موفق چنین کاری موجب می‌شود تا بتوان با اجرای مولدسازی و بهره‌وری بیشتر سرمایه در پروژه‌های دیگر خدمات بیشتری را به مردم ارائه کرد.

کد خبر 748998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.