دولت به حمل‌ونقل عمومی توجه جدی دارد

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه اتفاق مثبتی که امسال از سوی دولت رخ داد توجه جدی به حوزه حمل‌ونقل عمومی است، گفت: خرید اتوبوس و ون برای شهرداری‌ها که ۲۵ درصد منابع مالی آن از سوی شهرداری‌ها و مابقی از سوی وزارت کشور تأمین می‌شود، از جمله اقدامات خوب بوده است.

مجید ناصحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: لایحه درآمد پایدار به ماده ۶۴ قانون مالیات مستقیم متصل شده است و اگر چه این لایحه با این اتصال قانونمند می‌شود، اما ماده ۶۴ دارای ایرادهایی است و عملیاتی نشده است.

وی افزود: اگر شیوه وصول عوارض را به این ماده از قانون مالیات مستقیم متصل و بخواهیم آن را از شهروندان دریافت کنیم، بی‌شک مشکلاتی خواهد داشت که نیازمند تهیه دستورالعمل اجرایی ویژه برای آن هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان درباره تعهدات دولت به شهرداری‌ها گفت: ما با چنگ و دندان درگیر این موضوع هستیم و طرح‌های تفصیلی برای شهرها از سوی وزارت راه و شهرسازی تهیه شده است، اما منابع مورد نیاز برای تملک پیش‌بینی نشده است.

وی افزود: ارزش تملک‌های زنجان بالغ بر هزار میلیارد تومان است و مشخص نیست از کجا باید منابع آن تأمین شود، این مشکل موجب نارضایتی مردم شده است و دولت باید برای رفع آن وقت بگذارد.

ناصحی‌مقدم با تاکید بر اینکه اتفاق مثبتی که امسال از سوی دولت رخ داد توجه جدی به حوزه حمل‌ونقل عمومی است، ادامه داد: خرید اتوبوس و ون برای شهرداری‌ها که ۲۵ درصد منابع مالی آن از سوی شهرداری‌ها و مابقی از سوی وزارت کشور تأمین می‌شود، از جمله اقدامات خوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه ساختارهای شهرهای بزرگ در گذشته شکل گرفته است، اظهار کرد: به شهرهایی که جمعیت آنها از ۵۰۰ هزار نفر بیشتر می‌شود عنوان کلان‌شهر اطلاق می‌شود که به زیرساخت‌هایی همچون حمل‌ونقل عمومی، آتش‌نشانی و تأسیسات شهری نیاز دارد و شهرداری‌ با این بودجه‌ها و بدون کمک دولت نمی‌تواند آن‌ها را تأمین کند.

کد خبر 622320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.