ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، یادگار احمدی اظهار کرد: در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای بعضی اقلام خوراکی، کالاهای اساسی، پوشاک و کیف و کفش، طرح نظارت و بازرسی ویژه این ایام که از یکم اسفند سال گذشته آغاز شد و تا پانزدهم فروردین سال جاری ادامه داشت، ۳۴۰۰ فقره بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است.

وی افزود: در این بازرسی‌ها که توسط بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها و با مشارکت سایر دستگاه‌های ذی‌ربط از واحدهای صنفی استان انجام شد، ۵۹۳ مورد تخلف صنفی ثبت و ۵۱۰ پرونده تخلف تشکیل شده است.

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: این تخلفات شامل گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نشدن قیمت، نصب نشدن نرخ‌نامه و ارائه نکردن فاکتور به ارزش ریالی بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۲۵ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال کشف شد که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

احمدی تصریح کرد: در این طرح نظارتی، ۱۵۲ مورد شکایت و درخواست مردمی به سامانه پاسخگویی به شکایات اداره کل صمت استان اعلام شد که از این تعداد، ۹۰ مورد توسط بازرسان اداره کل رسیدگی و ۶۲ مورد نیز در دست بررسی است.

کد خبر 748758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.